شرایط و هزینه های تحصیل در آمریکا چگونه است؟

۵۷ بازديد


بسیاری از دانشجویان از ابتدای تحصیل قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور به خصوص در آمریکا را دارند. اما طبیعی است که سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد. هزینه و شرایط تحصیل از مهمترین مسائل در این زمینه است. هزینه تحصیل در آمریکا با توجه به نوع دانشگاه، ایالت مورد نظر، سطح تحصیل و رشته تحصیلی انتخابی متفاوت است. از این رو به همین منظور در مجله علی بابا مقاله ای جامع در این زمینه آماده کرده ایم.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل در آمریکا باید به شرح زیر تقسیم شود:

1- ورودی دانشگاه های آمریکا

2- هزینه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

3- هزینه شهریه کالج در آمریکا

4- مخارج دانشجویان مقیم آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا

شرایط تحصیل در آمریکا بسته به جایی که قصد ادامه تحصیل دارید کمی متفاوت است. اما باید بدانید که سوابق تحصیلی قبلی شما برای ورود به دانشگاه های آمریکا بسیار مهم است. دانستن زبان انگلیسی نیز الزامی است. همچنین توانایی مالی یکی از مهمترین موارد است.

توجه داشته باشید که ایجاد مقدمات برای تحصیل در ایالات متحده باید شامل هزینه تحصیل در ایالات متحده نیز باشد. در زیر اطلاعاتی در مورد سه مقطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه خواهیم کرد.

برای گرفتن مدرک از دانشگاه های آمریکا باید مدرک 12 ساله داشته باشید. در این مرحله شما باید 12 واحد برای هر ترم انتخاب کنید. در این صورت تحصیل شما تمام وقت خواهد بود. البته برای کار شما وقت هست، به طور دقیق 20 ساعت در هفته.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی در ایالات متحده تقریباً 25000 دلار و در دانشگاه خصوصی 34000 دلار است.

لطفا توجه داشته باشید که بسته به دانشگاه، این رقم می تواند بیش از 50 هزار دلار باشد. همچنین امکان پرداخت شهریه کمتر از 2500 دلار در کالج های منطقه وجود دارد.

شرایط تحصیل در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های آمریکا نیازمند مدرک 4 ساله است. البته باید مدرک دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم ایران داشته باشید.

عموماً دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آمریکا باید 9 واحد در هر ترم داشته باشند. همچنین امکان 20 ساعت کار در هفته نیز مانند لیسانس وجود دارد.

شهریه دانشگاه های آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد بین 20 تا 35 هزار دلار برای دانشگاه های دولتی و بیش از 40 هزار دلار برای دانشگاه های خصوصی است.

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا

شرایط عمومی برای ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع دکترا تا حدودی سختگیرانه تر است. در این مرحله شما باید معدل 14 یا بالاتر داشته باشید، همچنین باید دارای مدرک کارشناسی ارشد 2 ساله مورد تایید وزارت علوم ایران باشید. دانشجویان دکتری در صورت داشتن شرایط مناسب از نظر علمی و آموزشی، شرایط کاری خوبی خواهند داشت. euromy.info

دستیار پژوهشی (RA)، دستیار آموزشی (TA)، دستیار فارغ التحصیل (GA) و دستیار فارغ التحصیل (GRA) از جمله عناوینی هستند که دانشجویان دکترا در ایالات متحده می توانند با 20 ساعت کار در هفته حقوق خوبی دریافت کنند. انجام دادن

پذیرش در مطالعات آمریکا

با وجود هزینه های بالای تحصیل در آمریکا، افراد زیادی از سراسر جهان به دلیل استانداردهای بین المللی و فرصت های آموزشی عالی، علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. برای شروع فرآیند پذیرش آمریکا، باید مدارک زیر را تهیه کنید: با این حال، توضیحاتی در مورد برخی از مدارک مورد نیاز ذکر شده در زیر وجود دارد که باید بدانید.

ترجمه رسمی کلیه مدارک آموزشی

معدل خود را پایین نگه دارید

مدارک بین المللی زبان (تافل یا آیلتس)

آزمون GRE

ACT چهار تست SAT

نامه تشویق

توصیه ها

خلاصه ای واقعی بر اساس فعالیت های علمی و عملی خود تهیه کنید. چاپ کتاب یا مقاله در مجلات علمی معروف بسیار مهم است. به خصوص اگر قصد دارید برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنید، چنین مواردی به شما کمک زیادی می کند.

در ایالات متحده، هر دانشگاهی فرآیندها و استانداردهای خاص خود را برای پذیرش تحصیلی دانشجویان خارجی دارد. پس باید برای هر دانشگاه جداگانه اپلای کنید.

حتی اگر مطمئن هستید که می خواهید در دانشگاه ادامه تحصیل دهید، برای سایر دانشگاه ها نیز اقدام کنید.

سعی کنید با کمک آشنایانتان یا از طریق سایت های دانشگاهی با اساتیدی که در رشته شما پول دارند ارتباط برقرار کنید. در این صورت می توانید دستیار پژوهشی او شوید و بخشی از هزینه های تحصیل او را در آمریکا تامین کنید.

آزمون GRE

آزمون GRA برای برخی از دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های آمریکا دشوار در نظر گرفته می شود. البته در برخی از دانشگاه ها رشته هایی وجود دارد که این آزمون اجباری نیست. در زیر به برخی از این حوزه ها و دانشگاه ها اشاره می کنیم.

در زیست شناسی و مهندسی کشاورزی از دانشگاه ایالتی واشنگتن.

شیمی در دانشگاه پردو

در علوم کامپیوتر از دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین

گروه هنر و علوم رسانه در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

گروه زبان‌شناسی و فلسفه، موسسه فناوری ماساچوست

گروه مهندسی برق و کامپیوتر، موسسه فناوری ماساچوست

گروه تاریخ دانشگاه نورث وسترن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.