تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

۸ بازديد


تلفن ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟ شبکه تلفن یک فناوری است که ارتباطات را متحول کرد. به همین دلیل است که در این مقاله شما را با تمام فناوری که از دسته تجهیزات شبکه است آشنا می کنیم. اجازه دهید به مزایا و کاربردهای آن در صنعت مخابرات نیز نگاه کنیم. پس تا پایان مقاله با دایان نتهمراه باشید.

تلفن تحت شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ Voice over Internet Protocol (VoIP) فناوری جدیدی است که امکان ارسال صدا و تصویر از طریق اینترنت و برخی از پروتکل های خاص را فراهم می کند. تلفن VIP بیشتر به عنوان تلفن IP شناخته می شود. VIP در واقع یک وسیله فیزیکی است که به جای شبکه تلفن سنتی از اینترنت استفاده می کند. همچنین برای استفاده از آنها به یک سیستم تلفن VIP نیاز داریم. برندهای زیادی در زمینه تولید چنین گوشی هایی وجود دارند که از معروف ترین آنها می توان به Grandstream Phone، Yalink Phone، Snow Phone و غیره اشاره کرد.

درست است که تلفن های ثابت و آنالوگ از نظر ساختاری بسیار شبیه هم هستند، اما هر دو از نظر کیفیت صدا، انتقال، اتصال به اینترنت، تماس تصویری و امنیت بالا با هم تفاوت دارند. تلفن ثابت چیست و چگونه از آن استفاده می شود؟ این یکی از مجموعه سوالاتی است که کاربران را درگیر خود می کند. اتصال به اینترنت اولین عاملی است که در هنگام استفاده از این دستگاه داده می شود. پس از آن شماره مورد نظر را وارد کرده و تماس شروع می شود. باید اضافه کنیم که انتقال داده های صوتی و تصویری از طریق پروتکل های دیجیتال مانند VoIP، SIP و RTP انجام می شود. لازم به ذکر است که تلفن های شبکه از کامپیوتر و سرورهای ارتباطی برای مدیریت تماس ها، ارائه امکانات پیشرفته برای کاربران مانند تماس های داخلی و خارجی و امکانات امنیتی استفاده می کنند. این دستگاه ها به کاربران امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را می دهند. از اینترنت با دیگران استفاده می کند.

ارتباط داخلی و خارجی: با استفاده از تلفن IP می توانید با کاربران داخل و خارج سازمان ارتباط برقرار کنید و در نتیجه به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

همیشه در دسترس: Vip Phone به کاربران این امکان را می دهد تا با هر جایی که به اینترنت دسترسی دارند تماس بگیرند. همچنین با توجه به ویژگی های ذاتی این نوع تجهیزات شبکه، به راحتی می توان آنها را با توجه به نیاز کاربران تغییر و تغییر داد.

امنیت: تلفن‌های اینترنتی ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌ای مانند تشخیص صدا، رمزگذاری داده‌ها و فیلتر کردن تماس را ارائه می‌کنند تا به کاربران کمک کنند از امنیت تماس‌های خود اطمینان داشته باشند.

عدم نیاز به خطوط فیزیکی و سیم یکی از مزیت های اصلی گوشی ویپ است. از آنجایی که این دستگاه ها از اینترنت برای انتقال صدا استفاده می کنند، می توانند از شبکه های محلی گروه کاری برای اتصال به سیستم تلفن استفاده کنند. به عبارت دیگر، اگر قبلاً شبکه LAN شرکت، اداره یا سازمان خود را پیکربندی و سیم کشی کرده اید، برای نصب تلفن IP نیازی به کابل اضافی ندارید.

پشتیبانی از فناوری POE PoE مخفف Power over Ethernet است و به انتقال نیرو از طریق کابل های شبکه اشاره دارد. از آنجایی که تلفن های تحت شبکه به سانترال تلفن متصل هستند و شبکه با کابل های LAN یا اترنت متصل می شود، می توانند برق مورد نیاز خود را مستقیماً و از طریق آن دریافت کنند. به همین دلیل، برای اتصال آنها به آداپتور الکتریکی نیاز نخواهید داشت. برخی از مدل های تلفن های شبکه ممکن است این ویژگی را نداشته باشند. هنگام خرید تلفن VoIP، از فروشنده در مورد پشتیبانی PoE سوال کنید یا دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.