آیا لثه و پوسیدگی دندان مرتبط هستند؟

۹,۶۶۷ بازديد


پوسیدگی دندان یکی از عوارض لمینت است که نباید آن را نادیده گرفت. پوسیدگی لمینت به دلایل زیادی ممکن است رخ دهد، اما به طور کلی می توانید با رعایت دستورالعمل های مراقبت از لمینت، اثرات لمینت را به حداقل برسانید و از پوسیدگی و آسیب پس از نصب لمینت جلوگیری کنید. اجزای تشکیل دهنده لمینت ها به هیچ وجه به دندان آسیب نمی رسانند و باعث پوسیدگی دندان نمی شوند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که بعد از لمینت باعث پوسیدگی دندان می شوند.

اگر به لمینت فکر می کنید، ممکن است یک سوال برای شما پیش بیاید این است که آیا ارتباطی بین لمینت دندان و پوسیدگی دندان وجود دارد؟ به لطف لمینت های دندان، دندان های صاف و زیبا دیگر رویایی غیرممکن نیست. علاوه بر این در تقویت دندان ها نیز تاثیر دارد. البته استفاده از این روش این نگرانی را ایجاد می کند که لمینت را پیچیده می کند، زیرا برای نصب نیاز به بریدن بخشی از مینای دندان است. این موضوع نگرانی ها را در مورد حفره های احتمالی و آسیب دندان افزایش می دهد. این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که آیا بین لمینت دندان و پوسیدگی دندان ارتباطی وجود دارد یا خیر. عوارض لمینت چیست و آیا مراقبت های بعد از لمینت می تواند عوارض لمینت را کاهش دهد.

یا لمینت دندان و پوسیدگی دندان به هم مرتبط هستند؟

روکش دندان روشی برای محافظت از دندان در برابر پوسیدگی است که کل دندان را می پوشاند و علاوه بر این هدف زیبایی نیز دارد. روکش نه تنها باعث پوسیدگی دندان می شود، بلکه بی توجهی به دستورات دندانپزشک و مراقبت های بعد از لمینت، احتمال پوسیدگی دندان را افزایش می دهد و می توان آن را یکی از عوارض روکش دندان دانست.

پوسیدگی و لمینت

مواد لمینت باعث پوسیدگی دندان نمی شوند، یعنی به دندان آسیب نمی رسانند. اما همیشه خطر آسیب و پوسیدگی وجود دارد. در واقع علت آسیب دندان بعد از لمینت، رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و مراقبت های بعد از لمینت و همچنین مهارت ناکافی دندانپزشک در قرار دادن لمینت است. در این شرایط باید پوسیدگی دندان را درمان کنید.

چرا بعد از لمینت دندان ها پوسیده می شوند؟

مراقبت از پست لمینت یکی از مهمترین مواردی است که می تواند باعث آسیب بعد از لمینت شود. همچنین بی تجربگی دندانپزشک که در بالا به آن اشاره کردیم یکی دیگر از دلایل آسیب دندان بعد از لمینت است. اگر دندانپزشک قبل از نصب دندان ها را به درستی معاینه نکند و اگر پوسیدگی و آسیب قبل از نصب اصلاح نشود، می تواند منجر به پوسیدگی دندان بعد از لمینت شود.

پوسیدگی دندان بعد از لمینت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. قبل از نصب لمینت باید بدانید که لمینت دندان برای چه افرادی مناسب است.

1. نصب نامناسب لمینت دندان

اگر لمینت به درستی نصب شده باشد یا سوراخ یا ترک داشته باشد، محافظت کافی برای دندان شما ایجاد نمی کند. در نتیجه باکتری ها و مواد غذایی تجمع می یابند که منجر به عفونت های دهان و دندان می شود و خطر پوسیدگی و آسیب دندان را افزایش می دهد.

2. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن، دهانشویه و نخ دندان کشیدن، و همچنین مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یکبار، نه تنها بخشی از روتین مراقبت پس از لمینت است. بلکه لازم است هر فردی از آسیب های دندانی جلوگیری کند. زمانی که بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود، باکتری ها و ذرات غذا در دهان و اطراف دندان ها تجمع می یابند و خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد و منجر به از دست دادن ریشه دندان و مشکلات لثه می شود. در صورت احساس خونریزی علت خونریزی لثه باید توسط دندانپزشک مشخص شود، در ضمن عدم رعایت این شرایط یکی از دلایل تغییر رنگ لمینت دندان است.

3. عدم درمان دندان های پوسیده یا آسیب دیده قبل از قرار دادن لمینت

قبل از نصب لمینت ها، دندانپزشک باید هر گونه آسیب، پوسیدگی یا آسیب را تمیز کند. حتی کوچکترین پوسیدگی دندان در زیر لمینت ونیر آسیب را بدتر می کند. بهتر است از دندانپزشک متخصصی که مهارت کافی برای این کار را دارد کمک بگیرید.

4. انتخاب دندانپزشک

انتخاب دندانپزشک مناسب از دیگر مواردی است که می تواند پوسیدگی دندان را بدتر کند و همچنین عارضه لمینت ونیر نیز وجود دارد. تخصص و تجربه پزشک مورد نظر شما برای قرار دادن این روکش های دندانی مهم است. حتی کوچکترین فاصله بین لمینت ها احتمال تجمع باکتری ها، کثیفی ها و ذرات غذا را افزایش می دهد و در نتیجه باعث عفونت و مشکلات دهان و دندان می شود.

آیا لمینت های متحرک باعث ایجاد دندان می شوند؟

به دلیل فاصله بین لمینت متحرک و دندان و به دلیل اینکه بزاق به دلیل وجود لمینت متحرک دیگر قادر به پاکسازی باکتری ها نیست، پلاک و پلاک بیشتری در این نواحی جمع می شود. در نتیجه می توان گفت که لمینت متحرک می تواند باعث پوسیدگی شود.

آیا لمینت سرامیکی باعث پوسیدگی دندان می شود؟

فرقی نمی کند که چه نوع روکش هایی روی دندان ها گذاشته شود، مواد موجود در این روکش ها خراب و خراب نمی شوند، اما عدم مراقبت و پوسیدگی دندان، عدم مراقبت بعد از روکش است و ربطی به استفاده از روکش های سرامیکی یا کامپوزیت ندارد.

چگونه از پوسیدگی لمینت شده جلوگیری کنیم؟

دندان های لمینت شده را می توان به روش های زیر در برابر پوسیدگی محافظت کرد. در این صورت ماندگاری لمینت دندان افزایش می یابد. مراقبت های بعد از لمینت دندان شامل موارد زیر است.

1. استفاده منظم از نخ دندان

یکی از راه های اصلی و مهم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، استفاده منظم از نخ دندان برای حذف مواد غذایی باقی مانده از بین دندان ها است.

2. مرتب مسواک بزنید

یکی دیگر از راه های ارزان و آسان برای جلوگیری از پوسیدگی، مسواک زدن منظم بعد از غذا است که ذرات ریز مواد غذایی باقی مانده روی سطح دندان را از بین می برد.

3. مصرف کمتر مواد قندی

راه دیگر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، محدود کردن مصرف غذاهای پر نشاسته و کربوهیدرات است. قندهای موجود در این غذاها به مرور زمان با بزاق دهان ترکیب شده و زمینه را برای پوسیدگی دندان فراهم می کند.

ادامه نوشته: https://drsheidaclinic.com/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.