چگونه هوش مالی کودکان را افزایش دهیم؟

۲,۷۹۴ بازديد


هر فردی باید در موقعیت های مختلف زندگی و در زمان های مختلف تصمیمات مالی متفاوتی بگیرد تا در وضعیت مالی مناسب قرار گیرد. این امر از طریق تقویت هوش مالی افراد در گروه های سنی مختلف امکان پذیر است. با کسب دانش مالی و مهارت‌های مالی، مواردی مانند متعادل کردن درآمد و هزینه‌ها، پس‌انداز برای شرایط اضطراری یا بازنشستگی و برنامه‌ریزی مالی بلندمدت به بهترین وجه انجام می‌شود. آموزش این مهارت های مالی می تواند از سنین پایین شروع شود.

یکی از مشکلات اصلی اکثر والدین به خصوص پدران این است که چگونه فرزندان خود را در مسیر استقلال مالی قرار دهند.

اگر فرزندانی به دنیا می آیند، بدون دانستن پول و اطلاعات به دنیا می آیند، وظیفه والدین به ویژه پدران است که این کودکان را در این مسیر راهنمایی و آموزش دهند.

به گفته رابرت کیوساکی، کارشناس و نویسنده معروف مالی، «استقلال مالی یک فرآیند ذهنی، فکری و آموزشی است»، به این معنی که والدین، به‌ویژه پدران، باید درک درستی برای تأمین مالی ذهن، ذهن و مطالعه داشته باشند. فرزندان خود را آموزش دهید.

والدین به اشتباه به کودکان می گویند که در آینده فرصتی برای پایان دادن به مشکلات مالی خواهند داشت! در واقع والدین دوست ندارند با درگیر شدن در مسائل مالی زندگی زیبای فرزندشان را خراب کنند.

اما حقیقت این است که تقویت و فعال سازی هوش مالی فرزندتان در اوایل کودکی به نفع او در آینده بسیار خواهد بود و می تواند آینده شغلی و مالی او را به کلی تغییر دهد.

چگونه هوش مالی کودکان را افزایش دهیم؟ 4

یک فرد نادان با مفهوم کار و شغل آشنا شد. یا ارزش واقعی پول یا پس‌انداز دوران کودکی بعداً، با پیشنهادهای مالی جذاب، به راحتی می‌توانید سرمایه‌گذاری اشتباه کنید. همیشه متکبر و مدیون دیگران باشید.

فرزندان ما وارد جامعه می شوند اما قوانین ساده خرید و فروش را یاد نگرفته اند. هوش مالی یک رابطه منطقی بین درآمد و هزینه برقرار می کند. هوش مالی موثر این است که به افراد کمک می کند تا ایده هایی را بیابند که منجر به پول بیشتر شود و سرمایه گذاری و زمان مناسب را انجام دهند، پس انداز یا خرج کنند و مهمتر از همه، وضعیت مالی مناسب را ببینند و راهی برای غلبه بر بحران مالی پیدا کنند.

راه های زیادی برای آموزش پول و امور مالی به کودکان وجود دارد. در اینجا به چند مورد مهم  مجری رادیو اشاره می کنیم.

بچه ها را با پول آشنا کنید و از همان ابتدا به آنها بفهمانید و ارزش پول را تشخیص دهند.

با آموزش صحیح در مورد پول می توانید دانش و مهارت های موفقیت مالی کودک را تضمین کنید، در واقع در زندگی آینده او مهارت ها و قدرت های فوق العاده ای را تقویت و توسعه خواهید داد.

از همان ابتدا به فرزندتان بفهمانید که پول و دارایی ارزشمند است و خداوند ثروتمندان را دوست دارد. بهتر است از زمانی که فرزندانتان جوان هستند (بین 3 تا 4 سال) شروع کنید، تفاوت ارزهای کشور را یاد بگیرید.

سپس یک قلک برای کودکان تهیه کنید تا پول کاغذی و سکه جمع آوری کنند تا احساس کنند پول دارند چگونه هوش مالی کودکان را پرورش دهیم؟ 6. هنگامی که فرزندتان شروع به پس انداز کرد، اجازه دهید هر کاری که می خواهد با پول خود انجام دهد. در این صورت با پس انداز کمتر می تواند چیزهای کوچک بخرد و با قلک پر پول چیزهای خاص و با ارزش تری بخرد در نتیجه ارزش پس انداز را درک می کند. وقتی فرزندانتان کمی بزرگتر شدند، می توانید تفاوت بین خواسته و نیاز را برای آنها توضیح دهید.

شروع دوباره، صرفه جویی در پول با فرزندتان، دستیابی به اهداف خانواده و موارد دیگر. نقاط قوت شخصی مانند

از آنها برای پس انداز و جمع آوری پول استفاده کنید.

آیا پول هدیه ای که در روز تولد 8 سالگی خود گرفتید را با توصیه والدین خرج کردید یا خیر؟

بنابراین، پس انداز کردن مهارت دیگری است که باید به کودک خود آموزش دهید.

شروع از ابتدا در زمان مناسب و با در نظر گرفتن اینکه شرایط برای کودک خیلی سخت نیست، ایجاد شرایط مناسب باعث استقبال و پاسخ مثبت شما می شود.

به عنوان مثال، در خانه قانون بگذارید که کودکان باید حداقل 10 درصد از پول خود را پس انداز کنند. این پول را می توان با انجام کاری در خارج از خانه به دست آورد یا جدا از کمک هزینه ماهانه خود نگه داشت.

یا مثلاً سه قلک به بچه ها بدهید و هر قلک برای یک کالای خاص است، مثلاً یکی برای نگهداری و نگهداری، دومی برای خرید اسباب بازی، سومی برای دادن و دادن یا هزینه مدرسه. وقتی فرزندتان برای انجام کاری پول به دست می آورد، او را تشویق کنید که صورت حسابش را به طور مساوی در هر سه قلک بگذارد. کودک باید مدیریت و مدیریت صورت حساب های خود را به عنوان یک موضوع اساسی و مهم یاد بگیرد.

یک حساب پس انداز به نام کودک باز کنید.

مانند یک قلک، یک حساب بانکی می تواند به کودکان نشان دهد چگونه پول خود را پس انداز کنند. تفاوت حساب بانکی با قلک در این است که کودکان نیز کسب درآمد در حساب های بانکی را یاد خواهند گرفت. آن پول می تواند پول درآورد. برای انتخاب نوع حساب بانکی می توانید جدول نرخ سود بانک را به آنها نشان دهید و با مشاوره یکی از حساب ها را انتخاب کنید. این جداول در تمامی شعب بانک ملی موجود است.

همراه داشتن فرزندتان به بانک به موفقیت مالی شما در آینده کمک می کند و همچنین از این طریق استقلال، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری شما را افزایش می دهد.

فرزندان خود را تشویق کنید تا اهداف مالی تعیین کنند.

دائماً فرزندتان را تشویق کنید تا فهرستی از چیزهایی که باید بخرد تهیه کند و مدت زمانی را که برای به دست آوردن آن چیزها صرف می کند، ثبت کنید. چگونه یک اسباب بازی یا اسکیت بخریم و مطمئن شویم که آنقدر گران نیست که توان خرید آن را نداشته باشید.

تجسم و داشتن هدف انگیزه آنها را برای پس انداز پول افزایش می دهد.

پس از تشویق کودک به پس انداز، اکنون می توانید مبلغ مشخصی را برای پاداش دادن به کودک پس از رسیدن به آن مبلغ تعیین کنید.

شما باید بچه ها را تشویق کنید که پس انداز کنند تا زودتر به اهداف بزرگ خود برسند، قبل از اینکه خیلی پیر شوند و آن هدف دیگر برایشان جذابیت نداشته باشد.

چگونه هوش مالی کودکان را افزایش دهیم؟ 12

به کودکان کمک هزینه منظم بدهید.

به طور منظم به فرزندتان پول و پاداش برای پس انداز بدهید، آزمایش ها نشان داده اند که پاداش ها مهم تر از پولی هستند که بچه ها به تنهایی به دست می آورند. یک پاداش پولی منظم، پس انداز منظم و خرج کردن منظم پول را به کودکان نشان می دهد و این باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس کودکان می شود. البته این موضوع که چه مقدار پول باید به فرزندان برای کمک هزینه داده شود، اولویت مهمی است و این میزان باید با توجه به سن کودک، شرایط او و مسئولیت هایی که بر عهده می گیرد تعیین شود.

چگونه هوش مالی کودکان را افزایش دهیم؟ 

کودکان را به کسب درآمد تشویق کنید.

بچه ها را تشویق کنید تا خودشان پول به دست آورند.

راه های ساده ای را برای کسب درآمد از کلاس هوش مالی کودکان زهرا شیراحمدی پیشنهاد دهید، مانند انجام کارهای خانه و خانه، یا حتی آنها را تشویق کنید تا به دنبال شغلی در خارج از خانه بگردند، مانند نظافت حیاط و مشاغل ایمن و حتی آموزشی. بسیاری از مردم محله ما به خصوص افراد مسن و سالخورده نیاز به یک سرویس بسیار ساده دارند که هر بچه باهوشی می تواند آن را برای خودش انجام دهد و در این مکان کسب درآمد کند. قرار دادن زباله ها در جلوی خانه، تمیز کردن خانه یا حتی صحبت با آنها و گذراندن وقت با آنها می تواند از جمله این فعالیت ها باشد. این می تواند یک فرصت منحصر به فرد برای فرزند شما باشد، که نه تنها کسب درآمد می کند، بلکه به افرادی که به کار و خدمات مشابه نیاز دارند نیز کمک می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.