انواع چادر ماشین

۱,۱۹۹ بازديد


بدنه خودرو مانند پنجره اش باقی می ماند، هر چه این پنجره زیباتر، تمیزتر و روشن تر باشد، بهتر منتقل می شود. تصور کنید ماشین خود را برای مدت طولانی در گوشه خیابان پارک می کنید. پس از چند ساعت، وقتی به ماشین خود می رسید، احتمالاً آثاری از فضولات پرندگان را روی بدن خواهید دید. اگر ماشین خود را زیر درخت پارک می کنید تا از نور خورشید در امان بمانید، ممکن است لکه های صمغ درخت روی بدنه وجود داشته باشد که به سختی پاک می شوند. برای اینکه بدنه خودروی خود را از تمام این اتفاقات نجات دهید، کافی است از چادر خودرو استفاده کنید تا خودروی خود را در گوشه خیابان پارک کنید و بدون نگرانی از آسیب دیدن بدنه، با خیال راحت دست به کار شوید.

چادر ماشین چیست؟

سایبان خودرو یک پوشش محافظ است که روی خودرو کشیده می شود تا از آسیب های محیطی محافظت کند. بدنه خودرویی که برای مدت طولانی در کنار جاده پارک شده است در معرض نور مستقیم خورشید و باران و گل و لای قرار دارد.چوب، فضولات پرندگان و گرد و غبار. به همین دلیل امکان آسیب دیدن آن بسیار زیاد است.

کابین خودرو که از مواد مختلفی ساخته شده است می تواند از آسیب هایی که می تواند به بدنه وارد شود به حداکثر صورت جلوگیری کند.

هر خودرو دارای یک چادر مخصوص است که با الگوی متفاوتی ساخته شده و می تواند مواد مختلفی برای مصارف مختلف داشته باشد.

انواع چادر ماشین

احتمالاً چادرهای ماشین قدیمی را هم به یاد دارید، چادرهای پارچه ای که روی آنها نوارهای سبز یا آبی چاپ شده بود. اما امروزه این لاستیک ها از مواد مختلفی ساخته می شوند.

انتخاب متریال مناسب برای چادر ماشین بسیار مهم است. بهتر است متریال چادری که انتخاب می کنید محکم بوده و انعطاف پذیری بالایی برای پوشاندن بدنه داشته باشد.

از طرفی متریال چادر ماشین باید به گونه ای باشد که هوا به راحتی از زیر کاور عبور کند تا در هنگام بارندگی رطوبتی به زیر هارد نرسد و آسیبی به بدنه وارد نشود.

به طور کلی چادرهای ماشین از کتان، کنفی، پنبه، پلاستیک و کتان ساخته می شوند.

پیکربندی نوع چادر ماشین

اگرچه از چادرهای اتومبیل برای پوشاندن بدنه اتومبیل استفاده می شود، اما برای هر مسابقه ای مناسب نیستند. فرض کنید وقتی باران یا برف می بارد از چادر ماشین پارچه ای استفاده می کنید، با وجود پوشش، ماشین شما بعد از باران همچنان خیس می شود. بنابراین چادرسازان برای دوخت چادر از پارچه های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام برای فصل خاصی مناسب است.

چادر یک فصل

چادرهای تک فصل فقط برای فصل تابستان مناسب هستند، در فصول دیگر قابل استفاده نیستند.

این چادرها پارچه ای هستند و فقط می توانند ماشین شما را در برابر آفتاب، گرد و غبار محافظت کنند.

از آنجایی که این روکش ها ضد آب هستند و به راحتی یخ می زنند، اغلب جزو ارزان ترین چادرهای خودرو در بازار هستند.

چادر دو فصل

چادرهای دوفصل شبیه چادرهای تک فصل هستند با این تفاوت که در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری دارند. اما باز هم این چادرها در زمستان و هوای سرد به دلیل یخبندان به دلیل رطوبت و سرما قابل استفاده نیستند و به راحتی پاره می شوند.

چادر سه فصل

چادرهای سه فصل بیشتر برای فصول سرد و پرباران مناسب هستند. همچنین به دلیل ضد آب بودن این روکش ها در برابر رطوبت و بارندگی مقاومت بیشتری دارند و در فصول بهار، پاییز و زمستان قابل استفاده هستند. باید بدانید که این پرده ها در برابر نور خورشید و گرما مقاومت چندانی ندارند.

چادر چهار فصل

بهترین و مناسب ترین روکش خودرو، روکش چهار ساله است، مخصوصا برای افرادی که مکررا خودروهای خود را در کنار جاده پارک می کنند. دوام این چادرها بالاست و در برابر باران، یخبندان و نور خورشید مقاومت بالایی دارند.

نگهداری چادر ماشین

اگر ماشین شما نیازی به چادر در پارکینگ ندارد. بهتر است برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

چادر ماشین را از ماشین خارج نکنید تا روی گوشه های تیز ساخته نشود و پاره نشود.

چادر مرطوب را برای مدت طولانی داخل سایبان قرار ندهید زیرا به مرور زمان پوسیده می شود.

توصیه می کنیم سایبان های خود را با مواد شوینده نشویید تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

نکات مهم برای خرید چادر ماشین

بهتر است قبل از خرید سایبان در مورد بودجه خود تصمیم بگیرید. به این ترتیب بسیاری از گزینه های شما فیلتر می شوند و انتخاب آسان تر می شود.

به سایز چادر توجه کنید تا با سایز ماشین شما همخوانی داشته باشد.

بهتر است نوع چادر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر ماشین شما اغلب خیس می شود، چادر سه فصل انتخاب مناسبی برای شماست.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که باید به آن توجه کنید جنس چادر است. صفحه نمایش های پارچه ای نازک طول عمر کمتری نسبت به صفحه های پلاستیکی ضخیم دارند.

جمع و جور و جمع و جور بودن چادر ماشین بسیار مهم است. چادری که نیمی از صندوق عقب خودرو را اشغال می کند مطمئنا برای شما مشکل ایجاد می کند.

دقت کنید که دوخت استفاده شده برای چادر ماشین محکم باشد تا در اثر استفاده به راحتی پاره نشود.

اگر چادری که خریداری می کنید کیسه ای برای نگهداری داشته باشد تا زمانی که از آن استفاده نمی کنید کثیف و گرد و غبار نشود و فضای کمتری در صندوق عقب ماشین شما اشغال کند، ایده خوبی است.

نتیجه

چادر ماشین یکی از وسایل ضروری برای کسانی است که پارکینگ ندارند. این کاور به راحتی از وسیله نقلیه شما در برابر گرما، سرما و رطوبت محافظت می کند و به عمر طولانی آن کمک می کند. هنگام تهیه چادر به یاد داشته باشید که مناسب ترین گزینه را برای ماشین خود انتخاب کنید.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/ایرانخودرو-چادر-خودرو/چادر-پژو-405/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.