طرز تهیه پنکیک ایرانی

۱,۱۸۶ بازديد


پنکیک یک صبحانه خوشمزه و پرطرفدار اروپایی است که در تابه پخته می شود و با انواع میوه ها، عسل، شکلات آب شده و آجیل تزئین و سرو می شود. یک پنکیک ساده به شکل دیسک های مسطح تهیه می شود و مواد اختیاری بین آنها و روی آن اضافه می شود. دستور تهیه این پنکیک یک دستور اولیه است، در این دستور به دلیل جدا شدن زرده از پروتئین، پنکیک بسیار بزرگ است و بافت بهتری نسبت به سایر دستورها دارد.

مواد لازم برای پنکیک ایرانی

3 عدد تخم مرغ

دو سوم شیر

نصف لیوان شکر

کره آب شده (یا روغن مایع) 80 گرم (نصف فنجان روغن)

یک و نیم پیمانه آرد سفید

نیم لیتر آرد ذرت

بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه پنکیک ایرانی

اولین گام

برای درست کردن پنکیک صبحانه، در ابتدای کار دو ظرف برداشته و سفیده و زرده تخم مرغ را جدا می کنیم. سفیده تخم مرغ را با نصف شکر با همزن بزنید تا پف کند و سفید شود. تا وقتی ظرف را می چرخانیم نریزد.

مرحله دوم

بقیه شکر را به زرده تخم مرغ اضافه کنید. وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم رنگ شود. سپس کره و شیر آب شده را اضافه کنید. به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید. نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید.

سطح سوم

سپس زرده را الک می کنیم. سپس با همزن دستی مخلوط کنید. آرد را در سه مرحله به زرده اضافه کنید و با همزن یا همزن دستی بزنید. سپس در مرحله آخر سفیده را اضافه کرده و با همزن مخلوط کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله ظرف مورد نظر را حدود 5 دقیقه روی حرارت ملایم گرم کنید. خمیر پنکیک را در یک فنجان کوچک بریزید و در را ببندید. نیازی به چرب کردن ماهیتابه نیست.

گام پنجم

در این مرحله که پنکیک شروع به حباب زدن کرد و مواد روی آن خوب چسبید و سفت شد، آن را لمس می کنیم. اگر به دست نچسبید، پنکیک را آرام آرام برمی گردانیم تا از طرف دیگر هم پخته شود و برگردیم. طلا

کلاس ششم

برای صبحانه می توانید روی آن شکلات بریزید برای این کار نصف فنجان از مواد پنکیک را داخل قابلمه بریزید. روی شکلات صبحانه بریزید و نیمی دیگر از مواد پنکیک را بریزید. داخل پنکیک هم میتونید از شکلات چیپسی استفاده کنید.

روی آب شرط بندی کنید

اگر نمی خواهید هنگام تهیه پنکیک از شیر استفاده کنید، می توانید شیر را از مواد لازم جدا کرده و به همان میزان آب اضافه کنید. البته باید توجه داشته باشید که پنکیک با شیر نرم می شود و مدت زمان بیشتری نرم می ماند.

مشاهده ادامه:  https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنکیک-شکلاتی-پف-دار/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.