تنقلات مناسب سفر: بهترین گزینه ها برای مصرف در سفر

۱,۶۷۱ بازديد


انتخاب غذاها و تنقلات خوشمزه در سفر نقش مهمی در لذت بردن از تجربه شما در جاده دارد و می تواند سفر شما را خاطره انگیز و لذت بخش کند. در سفر می توان دسترسی به غذا را محدود کرد و امکان خرید یک نوع غذای سالم وجود ندارد، در این صورت تهیه غذای سالم از قبل گزینه بسیار خوبی است. همچنین انتخاب غذا و تغذیه مناسب می تواند از مشکلات سلامتی و استفراغ در سفر جلوگیری کند. در این مقاله فهرستی از بهترین غذاها را برای خوردن در سفر خواهید دید.

با غذاها و میان وعده های سالم برای سفر آشنا شوید

سفر به معنای کشف تجربیات جدید و افزودن خاطرات مختلف به کتاب زندگی است که می تواند منجر به تغییر چشمگیر خلق و خوی شما شود. انتخاب غذا و تنقلات مناسب برای سفر نقش مهمی در سلامتی شما و لذت بردن از سفر شما دارد. استفاده از میان وعده های سالم می تواند به افزایش انرژی و تامین مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن کمک کند. در طول یک سفر طولانی و طاقت فرسا، خوردن غذای سالم، مقوی و آب کافی نقش مهمی در حفظ سلامت، افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها دارد. اما انتخاب میان وعده ها و وعده های غذایی مناسب برای سفر و گردشگری بسیاری از افراد یک چالش است. در این قسمت می توانید با 7 بهترین میان وعده برای سفر آشنا شوید.

1- از میوه های تازه و خشک استفاده کنید

میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند و انتخابی سالم و مفید برای سفر به حساب می آیند. می توانید میوه هایی مانند سیب، پرتقال، انگور، توت فرنگی و موز را به عنوان یکی از غذاهای مهم همراه خود ببرید. استفاده از میوه های خشک نیز می تواند به عنوان یک غذای سالم و مقوی در سفر مصرف شود. به خاطر داشته باشید که زیاده روی نکنید، تا عجله نکنید.

2- آجیل و خشکبار را فراموش نکنید

چربی های سالم در آجیل و دانه ها سرشار از پروتئین و فیبر است و می تواند انرژی زیادی را برای سفر شما فراهم کند. پسته، گردو، بادام، بادام زمینی توت خشک و کشمش انتخاب خوبی در سفر هستند. سعی کنید در سفر انواع میوه های خشک و آجیل را همراه خود داشته باشید. فیبر بالای این محصولات باعث افزایش احساس سیری و تامین انرژی بدن می شود.

3- ذرت تمیز بخورید

پاپ کورن یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید در سفر مصرف کنید. پاککورن سرشار از فیبر و آهن است و انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. بهتر است پاککورنا را در منزل با نمک و روغن کمی تهیه کنید و در سفر نوش جان کنید. پاپ کورن خانگی یکی از بهترین میان وعده ها برای بچه ها در سفر میدانی است که جایگزین چیپس و پفک می شود. بچه ها معمولا دوست دارند پاپ کورن بخورند، بنابراین اگر با کودک خود به مسافرت می روید، بهتر است قبل از سفر تهیه پاپ کورن را فراموش نکنید.

4- تخمه آفتابگردان را فراموش نکنید

برای بسیاری از مردم، تخمه آفتابگردان یکی از ضروریات سفر است. تخمه آفتابگردان سرشار از چربی های سالم و مواد مغذی است و به افزایش انرژی و نشاط کمک می کند. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد تخمه آفتابگردان باعث آکنه و التهاب پوست می شود، بنابراین توصیه می شود در مصرف آن اعتدال داشته باشید.

5- آدامس جویدن

آدامس یکی از مهم ترین خوراکی هایی است که باید در سفر همراه خود داشته باشید. جویدن انواع آدامس های میوه ای و خوشبو کننده های دهان نه تنها از خشکی دهان جلوگیری می کند، بلکه از حالت تهوع در سفر نیز جلوگیری می کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که در مسافرت حالت تهوع و مریضی دارید، بهتر است در سفر آدامس بجوید. یکی دیگر از فواید جویدن آدامس در سفر این است که از پرخوری جلوگیری می کند و گزینه خوبی برای کسانی است که مراقب کالری دریافتی روزانه خود هستند.

6- از مصرف خرما غافل نشوید

خرما یکی دیگر از غذاهای مناسب سفر است که سرشار از مواد مغذی و انرژی است. خرما به افزایش قند خون کمک می کند و انرژی بدن را تامین می کند و باعث می شود احساس سیری کنید. سعی کنید در سفر خرما را همراه با چای و نوشیدنی های گرم مصرف کنید تا انرژی و بی حالی را از دست ندهید.

7- پفک های نمکی یا تنقلات و چیپس ها را فراموش نکنید

یکی دیگر از غذاهای عالی که می توانید در سفر بخورید و برای بچه ها بسیار جذاب است، پفک های نمکی یا تنقلات و چیپس است. خوردن این غذاها می تواند سفر را برای شما و فرزندانتان لذت بخش تر کند.

غذاهای ممنوعه در سفر را بشناسید

در واقع، سفر سرگرم کننده تر از میان وعده است، اما خوردن برخی غذاها می تواند به شما آسیب برساند و سلامت شما را به خطر بیندازد. در زیر لیستی از غذاهای ممنوعه در سفر آورده شده است.

غذاهای تند و شور

دسرهای خامه ای و سنگین

نوشیدنی های گازدار

غذاهایی که باعث آلرژی می شوند

آخرین کلمه کارمادیو

انتخاب غذاهای سالم و مغذی می تواند سفر شما را خاص و خاطره انگیز کند و به شما کمک کند زمان باکیفیتی را با عزیزانتان سپری کنید. برای سفرهای طولانی و یا سفر به مکان های دور، توصیه می شود مقداری غذا و تنقلات اضافی همراه داشته باشید تا در طول سفر حواس شما پرت نشود. به یاد داشته باشید که مقدار غذای مصرفی در طول سفر باید متعادل باشد، بنابراین از خوردن زیاد در طول سفر خودداری کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.