در افزونه وردپرس چیست؟

۷۳۷ بازديد


افزونه های وردپرس در واقع کدهایی هستند که پیوست شده و به سایت شما اضافه می شوند. به زبان ساده، این بدان معنی است که یک افزونه قابلیتی را به سایت شما اضافه می کند یا عملکرد موجود را گسترش می دهد.

افزونه ها این قابلیت را دارند که تغییرات کوچک و بزرگی در سایت ایجاد کنند، به عنوان مثال برخی از افزونه ها می توانند سایت شما را به یک فروشگاه، شبکه اجتماعی یا انجمن کامل تبدیل کنند. یا برخی کارهای کوچک دیگر مانند افزودن  وردپرس  ژاکت پیوندهای رسانه های اجتماعی به سایت.

همه افزونه ها برای نمایش به کاربران نیازی به بخش ندارند، برخی از آنها فقط در پیشخوان مدیریت، برای مدیر سایت قابل مشاهده هستند، مانند افزونه هایی که وضعیت کلی سایت، رتبه بندی و ... را نشان می دهند یا افزونه های امنیتی.

چند پلاگین قابل نصب است؟

هیچ محدودیتی برای تعداد افزونه هایی که می توانید نصب کنید وجود ندارد، اما هر چه بیشتر با وردپرس و جامعه آن آشنا می شوم، بیشتر می گویند: "از نصب افزونه های زیاد خودداری کنید زیرا باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند."

نصب تعداد زیادی افزونه لزوما سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد. اما کیفیت افزونه ها و کدنویسی می تواند باعث کندی سایت شود. استفاده بیش از حد از منابع مختلف اسکریپت های زیاد و غیره در یک پلاگین یکی از مواردی است که سرعت سایت را کاهش می دهد، علاوه بر این، بسیاری از افزونه ها دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند. این به دلیل تخصص ناکافی سازنده یا برنامه نویس است. وجود این آسیب پذیری در یک افزونه می تواند منجر به هک سایت شود. افزونه های محبوب و پرکاربردی نیز وجود دارد. که در این مقاله می توانید انجام دهید.

بنابراین تعداد پلاگین ها به خودی خود نمی تواند آسیبی به سایت وارد کند اما کیفیت آنها بر روی عملکرد و سرعت سایت تاثیر می گذارد. شخصی که فقط با وردپرس کار می کند و اطلاعات کافی در مورد افزونه ها و کیفیت آنها ندارد بهتر از نصب افزونه های مورد نیاز است. بنابراین اگر به تازگی کار با وردپرس را شروع کرده اید، افزونه ای را فقط به دلیل سرگرم کننده بودن آن نصب نکنید، فقط افزونه هایی را که نیاز دارید نصب کنید.

مدیر پلاگین

برای مشاهده بخش مدیریت پلاگین های نصب شده، از منوی سمت راست "Plugins" و سپس "Installed Plugins" را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید افزونه های نصب شده و وضعیت آنها را مشاهده و مدیریت کنید.

به طور پیش فرض،  افزونه وردپرس دارای دو افزونه از پیش نصب شده است که در تصویر بالا مشاهده می کنید. این افزونه ها کاربردی نیستند و بهتر است ابتدا آن ها را حذف کنید. برای حذف هر افزونه ای، ابتدا باید آن را غیرفعال و سپس حذف کنید. گزینه های فعال، غیرفعال و حذف نصب در زیر نام هر افزونه در صفحه افزونه های نصب شده یافت می شود.

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که برای ایجاد وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌شود. یکی از مزایای بزرگ وردپرس، آسانی در استفاده و یادگیری آن است. برای شروع آموزش وردپرس، می‌توانید به وب‌سایت رسمی وردپرس مراجعه کنید و از آموزش‌ها و مستندات آن استفاده کنید. همچنین، منابع آموزشی آنلاین فراوانی برای یادگیری وردپرس در دسترس است که شامل ویدیوها، مقالات و دوره‌های آموزشی مختلف می‌شوند.

 

همچنین، جامعه فعال وردپرس بسیار بزرگ است و انجمن‌ها و گروه‌های مختلفی برای حمایت و راهنمایی کاربران جدید وجود دارند. از طریق این انجمن‌ها می‌توانید با سوالات خود به اشتراک بگذارید و از تجربه‌ی سایر کاربران بهره‌مند شوید. در نهایت، بهترین راه برای یادگیری و مسلط شدن به وردپرس، تجربهٔ عملی و تمرین مستمر است که با پیشرفت در این مسیر، می‌توانید توانایی‌های خود را در ایجاد و مدیریت وب‌سایت‌های پویا با وردپرس بهبود دهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.