رویکرد سریع برای حل یک مشکل با جنگل دالخانی رامسر این است

۱۹,۶۰۷ بازديد

منظورم شیرجه در دل یک تابلوی نقاشی قشنگ مثل جنگل دالخانی رامسر است. در این سفر یک روزه و شرکت در تور رودخانه نوردی ترو، جنگل پیمایی در جنگلهای ترو، رودخانه نوردی هیجانانگیز و شنا در رودخانه زیبای منطقه ترو در استان مازندران، همراه با لذت نوشیدن چای ذغالی و صرف جوجهکباب در کمپ را تجربه خواهید کرد. برای تورهای رودخانه نوردی علاوه بر موارد ذکر شده بهتر است یک دست لباس اضافه نیز همراه داشته باشید. در سال 1943 که حمله متفقین به ایران قریب الوقوع بوده و آلمانها به شدت از این موضوع که متفقین ایران را تحت تصرف در بیاورند و در پی آن کمکهای نظامی و غذایی به استالینگراد برسانند، شخصی به نام ژنرال مایر نامه ای را از طرف شخص هیتلر به دست رضاشاه می رساند که در آن نامه، هیتلر از رضاخان درخواست می کند تا ایران، تمامی پلها و تونلهایی را که آلمانیها در مسیر راه آهن سراسری برای ایرانیها ساخته اند، از جمله پل ورسک را منفجر کرده تا در صورت حمله متفقین به ایران، اعزام نیرو و غذا از جنوب ایران به شمال آن و به سمت مرزهای روسیه با تاخیر و مشکلات فراوانی همراه گردد و آلمانها فرصت کافی برای نابودی استالینگراد را داشته باشند.

در این مطلب به گلستان و شهرستان گمیشان سفر میکنیم و از گلفشان نفتلیجه در نزدیکی گُمیش تپه دیدن میکنیم. سرانجام کار ساخت این پل در اواسط آبان سال ۱۳۱۳ در شهرستان سوادکوه استان مازندران، توسط شرکت مهندسی دانمارکی کامپساکس، به عنوان برنده مناقصه ساخت پل، و توسط مهندسان آلمانی و اتریشی آغاز شد و در ۵ اردیبهشت سال ۱۳۱۵ گشوده شد. روزنامه اطلاعات در تاریخ ۵ اردیبهشت سال ۱۳۱۵ به نقل از مهندس لادیسلاوس فون رابسویچ- مهندس سازنده این پل که مهندس ورسک نامیده می شد-نوشت: روزی که این مدل را برای احداث پل ورسک تهیه کردم، مهندسان دیگر با نظر حیرت به آن نگریسته و اجرای نقشه و احداث آن را در شمار یکی از فتوحات علم مهندسی به حساب آوردند. رابسویچ (1893 ٓ1975. م) که اهل اتریش است و مهندس ورسک نامیده می شد در مصاحبه خود با خبرنگار روزنامه اطلاعات می گوید:«روزی که این مدل را برای احداث پل ورسک تهیه کردم مهندسان دیگر با نظر حیرت به آن نگریسته و اجرای نقشه و احداث آن را در شمار یکی از فتوحات علم مهندسی به حساب آوردند. این پل در دوران جنگ جهانی دوم پل پیروزی نامیده میشد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب میآید در سال ۱۳۱۵ به بهرهبرداری رسید. مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، آرمان طالبی سوادکوهی: پل وِرِسک در سوادکوه، از شاهکارهای مهندسی به حساب میآید که در سال ۱۳۱۵ بازگشایی شد. احتمال دارد تاریخ بنای اولیه به پیش از اسلام برسد اما با توجه به اسناد تاریخی و شباهت های معماری و ساخت بنا، ساخت بنای فعلی باید مربوط به قرن سوم هجری باشد و در دورههای مختلف اسلامی به عنوان پایگاه نظامی در مقابل تهاجم دشمنان مورد استفاده قرار میگرفته است. از زیبایهای دیگر این گل فشان، دهانههای فرعی گاز است که بهشکل چالههای کوچک آتشفشانی دیده میشود.نفتلیجه دارای خواص درمانی است و گِلهای آن برای درمان بیماریهایی مانند دردهای مفاصل و ستون فقرات و سفتی مفاصل، بیماریهای عصبی، مراحل اولیه تنگی عروق و انقباضات عضلانی مفید است و استحمام در گلفشانها بهدلیل وجود عناصر شیمیایی خاص در ترکیبات آنها برای بدن سودمند است.علت تغییر رنگ گلفشان نفتلیجهبدون شک اگر زمانی که به نفتلیجه بروید و حوضچهی آن را به رنگ بنفش یا صورتی ببنید، متعجب میشوید و این سوال برایتان پیش میآید که علت این تغییر رنگ چیست؟

مهدی بهاروند به خبرنگار ما گزارش داد : تشکیل کارگروه روستاهای جهانی در محل معاونت گردشگری، متشکل از اعضای دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، دفتر توسعه گردشگری داخلی، پژوهشگاه وزارت و نیز متخصصین این حوزه، از بین کل روستاهای کشور ۱۳۰ روستا وارد مرحله اولیه انتخاب شدند. از این رو دیدن این پل را هم به شما پیشنهاد میکنیم. لیدرها و رانندگان مجرب برنامهریزی و امنیت سفر را بر عهده میگیرند و شما میتوانید با خیال آسوده سفر کنید. این گلفشان در ۱۵ کیلومتری شهر مرزی و ترکمننشین گمیش تپه قرار دارد و فاصله کمی با بندر ترکمن دارد.نفتلیجه؛ گلفشانی تماشاییگفشان نفتلیجه از جاذبه های گردشگری بندر ترکمن محسوب میشود که در ارتفاع ۲۶ متری از سطح دریا قرار دارد و شکل مخروطی دارد. جزیرهی آبسکون، موزهی مردمشناسی، تالاب بینالمللی گمیشان و گلفشان تماشایی یارن قارق از دیگر مکانهای گردشگری گمیش تپه هستند. گلفشان یارن قارق، اینچه گوبکلجه و نتفلیجه؛ گلفشانهای این استان هستند. جالب است بدانید که این عوارض میتوانند نشاندهندهی وجود منابع آبهای زیر زمینی، گازهای هیدروکربن و نفت باشد.جالب است بدانید که گلفشانهای زمین بیش از ۸۰۰ عدد نیست که بیش از نیمی از آنها در اطراف دریای خزر و دریای عمان قرار گرفتهاند. رضاخان پس از آنکه ساخت و ساز پل به پایان رسید برای گشایش (افتتاح) پل به سواد کوه آمد.او پس از بررسی و نگرش بر چگونگی ساخت پل در کاری شگفت، فرمان داد تا سرمهندس اتریشی همراه با خانواده اش به زیر پل رفته و همانجا بمانند تا نخستین قطار از روی پل گذر کند .رضاشاه می خواست از کار مهندس اتریشی اطمینان بدست آورد و مهندس اتریشی هم چون از کار خود و گروهش مطمئن بود به این کار تن در داد و نخستین قطار از روی پل گذشت و پس از آن مهندسان اتریشی و آلمانی این پل زیبا را 70 سال تضمین کردند.

برخی از خطوط تلفن همراه در این منطقه آنتن نمیدهند، تماسهای ضروری را قبل از ورود به این منطقه بگیرید. تا قبل از آن برخی شرکت های آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و آلمانی در ساخت راه آهن از میان کوه های البرز ناکام مانده بودند. روستای کندلوس شاهد تمدن های گوناگون در ادوار مختلف تاریخی بوده و نشانه هایی از تمدن قبل از میلاد، تمدن ایران قبل از اسلام و تمدن ایران بعد از اسلام را در خود جای داده است. منطقه آب پری، به عنوان یکی از مقاصد دیدنی بسیار مشهور است و در دل خود آبشاری با همین نام را جای داده است. همچنین مقرر شد نصف حقوق وی به صورت ریال و نصف دیگر آن که معادل 105 لیره کاغذ و 11 شیلینگ انگلیسی بود از قرار هر لیره 80.50 ریال در آخر هر ماه پرداخت شود. صاعقه گیر اکتیو ESE : صاعقه گیر اکتیو با داشتن زمان فعال سازی (Δt) اندکی سریعتر نسبت به صاعقه واکنش نشان می دهد که به موجب این زمان فعال سازی شعاع پوششی صاعقه گیر افزایش یافته و نقطه اصابت با توجه به مقدار (Δt) در فضای بالای صاعقه گیر خواهد بود. اگر می خواهید حیات وحش گرگان را از نزدیک ببینید می توانید به جنگل شصت کلا رفته و برخی از جانواران وحشی را نیز از نزدیک ببینید، اما بهتر است مراقب خود و اعضای خانواده تان باشید، چرا که برخی از جانداران این منطقه بسیار وحشی و درنده هستند. یکی از نکات مهم برای سفر به مازیچال این است که در این منطقه، رستوران یا مغازه ای وجود ندارد؛ پس بهتر است وعده های غذایی و خوراکی های موردنیاز خود را از شهر بخرید و به همراه داشته باشید. ساخت این پل در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی شروع و پروسه ساخت آن طی دو سال در اردیبهشت ۱۳۱۵ به اتمام رسید.

یک نمونه از نقاشیهای او تصویر زیر است که پل ورسک را درمرحله اتمام بخش قوسی و ستونهای نگهدارنده تاج پل نشان میدهد. آب خنک آبشار و آبتنی در حوضچه زیر آبشار ویسادار در گرمای تابستان برای بسیاری از گردشگران خواستنی است. رضاشاه شخصاً برای افتتاح این پل به سوادکوه همان زادگاه خویش آمد و به دستور او سرمهندس اتریشی یعنی اینگر نیز موظف شد تا در هنگام عبور اولین قطار از روی پل زیر پل قرار گرفته تا در صورت تخریب این پل اولین شخص کشته شده از این حادثه خود او باشد. امروز نیز که این پل احداث شده، همهی دوستانم را تحسین میکنند.» سمت مهندس رابسویچ رئیس نظارت ساختمان پل بوده است و او به همراه خانوادهاش در خانهای واقع در دره ورسک و نزدیک پل اقامت داشت. یورگن ساکسیلد در این قرارداد تعهد داد تا احداث 900 کیلومتر خط راه آهن را در مدت شش ماه به پایان برساند و برای ساخت هر متر راه آهن، معادل پنج دلار طلا (حدود 1.5 گرم طلای خالص) دریافت کند. این منطقه کوهستانی جاذبه های طبیعی و فرهنگی مختلفی را در دل خود جای داده است که از جمله آنها می توان به آبشار شار شار، موزه باستانشناسی و مردان نمکی زنجان، بازار زنجان، موزه رخت شوی خوان، کاروانسرای سنگی زنجان و بسیاری جاذبه های دیگر اشاره کرد. نکته دیگر اینکه نفتلیجه بهتازگی تغییر رنگ داده و بهصورت دریاچهای از رنگ صورتی و بنفش در آمده است. زیبایی جنگل دوهزار و امکاناتی که در خود جای داده است، باعث شدهاند این منطقه به یکی از جاهای گردشی تنکابن تبدیل شود که مقصد بسیاری از مسافران و طبیعتگردان است.

اما یکی از حیرتانگیزترین دیدنیهای گلستان پدیدههای شگفتانگیز و نادر به نام گِلفشان یا گل فشان است. ساکسیلد در کتاب خاطرات خود که آن را در سال 1350 با نام «خاطرات یک مهندس دانمارکی» چاپ کرد، برای طرح جلد کتابش از نمای پل ورسک استفاده کرد. ↑ آبشارهای ایران، مهندس مجید اسکندری، انتشارات ایرانشناسی، چاپ چهارم، ۱۳۹۰. او در ایران نیز به مهندس ورسک مشهور شد. با نگاه کردن به آن پی به عظمت پروردگار پی می بریم. در اکثر تورها وسیله نقلیه اتوبوس وی آی پی است و در تعدادی از تورها، اتوبوس عادی در نظر گرفته شده است. «آبشار لونک» در یک منطقه جنگلی و در کنار جاده کوهستانی سیاهکل قرار دارد. وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه سد و وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه فضایی زیبا به این محیط بخشیده است. ادامه مسیر سر راست است و شما را به ضلع شرقی دریاچه می رساند. گلفشان نفتلیجه از جاهای دیدنی استان گلستان است که در شهرستان گمیشان و در کرانههای شرقی دریای خزر واقع شده است. این پل در زمان حکومت رضاشاه در ایران توسط آلمانها و در طول جنگ جهانی دوم در شهرستان سوادکوه استان مازندران و به رهبری سرمهندس اتریشی خود یعنی والتر اینگر ساخته شد.

طراحی این خطوط به جهت کم کردن شیب و افزایش ضریب قدرت لوکوموتیوها در نظر گرفته شده است. پس از آن بهترین مهندسان اروپا به ایران آمده و پس از تهیه عکس هوایی از کوه های البرز متوجه شدند که راه آهن باید از روستای عباس آباد ( که بعدها به ورسک تغییر نام داد ) عبور می کرد و قطار پس از عبور از روستای ورسک باید با طی مسافت ده کیلومتر و نیز ۶۰۰ متر صعود، از کوهستان عبور و به سمت تونل گدوک حرکت می کرد که حرکت در چنین شیب تندی برای قطار ناممکن بود. قلعه مارکو بر روی قلعه ای به همین نام در شرق شهر کتالم واقع شده است. این شهرستان محل تلاقی سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان است که بهعنوان گلوگاه استان در منتهیالیه شرق استان به شمار میآید. این شهرستان از شمال به شهرستان های کلاله و گنبد کاووس، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد و از غرب به مینودشت محدود و متصل است. تورهای به مقاصد دورتر، معمولاً قیمت بالاتری دارند. مقاصد سفر معمولاً در نزدیکی تهران قرار دارند و شامل انواع فعالیتها مانند شهرگردی، جنگلگردی و گشت در طبیعت میشوند. امکان اجاره انواع ویلا و اقامتگاه های محلی در اطراف روستای ورسک وجود دارد. بازار لاویج نیز از دیگر جاذبههای گرشگری در این روستا به شمار میرود و انواع محصولات محلی و سوغات شمال در آن به فروش میرسند.منبع عکس: سایت تهران سوئیت، عکاس نامشخصکوهها و جنگلهای اطراف روستای لاویج برای علاقهمندان به طبیعت گردی بسیار مناسب هستند. به گزارش جامعه ۲۴، هرچه جاده آبشار آب پری را طی کنید و بالاتر بروید هوا خنکتر، مناظر زیباتر، تعداد ماشینها کمتر و شمار منظرههای بکر بیشتر خواهد شد. کوه و قله ی دماوند یکی از سمبل های ایران و یکی از جاهای بسیار دیدنی نزدیک به تهران اند که کمتر کسی است که تا کنون با آنها آشنایی نداشته باشد.

این گلفشان، روان روی زیادی دارد و غلظت مواد خروجی آن در مقایسه با نمونههای مشابه در مناطق جنوبی کشور کمتر است. او در این تصویر با شیشه شیر مشغول دادن شیر به یک بره است و پسرکی با لبخند به او می نگرد. بهترین زمان سفر به دالخانی چه وقت است؟ پل ورسک در زمان جنگ جهانی دوم بهخاطر نقشی که در کمک رسانی به اتحاد جماهیر شوروی محاصره شده توسط آلمان هیتلری ایفا کرد معروف شد و لقب پل پیروزی بخود گرفت. آبشار بسیار زیبا و پرآب چشمه علی که همان آبشار فصلی ورسک است، به ارتفاع تقریبی بیست متر از این دره به سمت روستای ورسک جاری است. سرچشمه این آبشار یکی از کوه های مازندران است؛ آب پس از جاری شدن در شیب سنگی، مسیر خود را به آن سوی جاده و دره ای جنگلی ادامه می دهد. پل ورسک به عنوان یکی از مهمترین آثار مهندسی راهآهن ایران به ثبت ملی رسیده است. امروز که این پل احداث شده، همه، من و رفقایم را تشویق و تحسین میکنند و آن را در شمار بهترین پلهای دنیا و شاهکار مهندسی می دانند. پل ورسک از جمله پلهای استراتژیک ایران است که توسط شرکت دانمارکی کمپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد. ورسک از جمله پل های استراتژیک ایران است که توسط شرکت دانمارکی کمپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد. امروز که این پل احداث گردیده همه من و رفقایم را تحسین میکنند و آن را در شمار بهترین پلهای قشنگ و شاهکار مهندسی میدانند.» سمت مهندس رابسویچ رئیس نظارت ساختمان پل بوده است و او به همراه خانوادهاش در خانهای واقع در دره ورسک و نزدیک پل اقامت داشت. پل مذکور با مهندسی فوقالعاده سال ۱۳۱۵ بهرهبرداری شد. این پل دو کوه بزرگ عباس آباد را با درهای عمیق به هم متصل می کند و مسیر عبور راه آهن شمال جنوب است.

Dubai Beach in Summer 2022 -4K- JBR Beach Dubai ???????? در همان دوران به دستور مقامات وقت پل ورسک به رنگ سفید و با نقاشی حسینعلی شمشیری (اوس علی شمشیری) رنگ آمیزی گردید. مدیر عامل این شرکت در سال 1312 قرار داد ساخت این پل را امضا کرد و ساخت آن را آغاز کرد، و سپس در سال 1315 به پایان رسید. این روستا که در جنگل و کوههای سوادکوه قرار دارد، مناظر دلپذیری برای علاقمندان به طبیعت دارد. این جاده شما را به داخل روستا راهنمایی میکند. جنگل دالخانی از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است و شاید یکی از دلایلی که این جنگل را محبوب و پر طرفدار کرده است همین تنوع پوشش گیاهی دالخانی باشد، از درختانی که در این منطقه زیست می کنند می توان به بلوط، ازگیل، زرشک و فندق اشاره کرد که این زیبایی های این جنگل را دو چندان کرده اند. در این تور از جاذبههایی مانند موزه ملی، کنیسه حییم و موزه آبگینه بازدید میکنیم و از شماری از ساختمانهای تاریخی فرهنگی مهم این خیابان بازدید پیرامونی کرده و با تاریخچه آنها آشنا میشویم. پوشش جانوری : پوشش جانوری حاکم در این منطقه به مانند دیگر جنگل های مجاور بوده و به دلیل شرایط آب و هوایی یکسان، زندگی برای آن ها را در همه این مناطق آسان کرده است؛ به عنوان مثال می توانید پستاندارانی مانند گرگ و شغال را در شب ها؛ و در روز ها نیز سنجاب ها و پرندگان از گونه های مختلفی را مشاهده کنید که بالاس سر شما پرواز می کنند. اما طبیعت گردی در ییلاق به تجهیزات خاصی نیاز دارد. بهطورکلی در سفرهای طبیعت گردی همراه داشتن وسایلی نظیر زیرانداز، قمقمه آب، فلاسک چای، قاشق، چنگال و بشقاب و لیوان، کلاه نقابدار، صندل طبیعت گردی، باتوم نیز پیشنهاد میشود. برای مثال در تورهای کویرگردی باید لباس خنک، یک دست لباس اضافه و صندل به همراه داشت اما در تورهای دیگر این وسایل مورد نیاز نیستند.

بیشتر بخوانید: کاروانسرای مرنجاب کجاست و چگونه میتوان به آن سفر کرد؟ این جنگل را میتوان بکرترین، سرسبزترین و زیباترین جنگل در تمام بخش شمالی ایران دانست. ورسک از جمله پلهای استراتژیک ایران است که گروهی از مهندسان شرکت دانمارکی کامپساکس آن را احداث کردند. همچنین رابسویچ مسئولیت احداث تونل های مسیر راه آهن را نیز به عهده داشت و از بنیان گذاران روش تونل زنی جدید اتریشی (NATM) بود. این شاخه رودخانه از طریق دو آبشار مجاور از ارتفاع ۱۵متر به داخل محوطه حوضچه که در محل ریزش ایجاد شده می ریزد. در تور دریاچه عروس و آبشار دودوزن علاوه بر بازدید از دریاچه عروس از آبشار دودوزن با ارتفاع 60 متر نیز بازدید میکنید. در تور پلنگ دره لذت قدم زدن در جنگلهای هیرکانی و عبور از بستر رودخانه در دل طبیعت و بازدید از آبشار پلنگ دره را تجربه میکنیم. آبشار ویسادار در شهرستان رضوانشهر واقع شده و حدود 16 کیلومتر با شهر پرهسر فاصله دارد. کندلوس، روستایی است از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر در استان مازندران ایران. دارکلا علیا، روستایی است ازروستاهای چالوس از توابع بخش مرکزی که در استان مازندران واقع شده است. پس از عبور از پارک جنگلی کشپل در این جاده و در حدود ۲۰ کیلومتر پس از آن، به دهستان لاویج خواهید رسید.اگر از جادههای فیروزکوه و هراز بهسمت مازندران و روستای لاویج میروید، از خروجی غربی شهر آمل به جاده چمستان وارد شوید. برای رفتن به فیلبند از تهران باید از خروجیهای شمال شرق تهران به بزرگراه تهران پردیس وارد شوید و با گذشتن از شهر رودهن به خروجی جاده هراز برسید.

در زمان حکومت رضاشاه و در اول اردیبهشت سال ۱۳۱۲ یورگن ساکسیلد به عنوان مدیرعامل شرکت دانمارکی کامپساکس قرارداد احداث راهآهن شمال ـ جنوب ایران را امضاء کرد. همچنین سرپرستی مهندسان محاسب و طراح پل برعهده هانس اتو ناتر (Hans Otto Nater) مهندس سوئیسی بوده است که در طراحی و احداث پل و ایستگاه راه آهن برن سوئیس نقش داشت. پیمان صدفی درباره نتیجه تحقیقات خود از روند ساخت پل ورسک ادامه میدهد: «به دستور دولت آلمان، لادیسلاوس فون رابسویچ اهل اتریش که در ایران به مهندس ورسک مشهور شده بود، به همراه همسر و فرزندانش به ایران آمد تا یکی از سختترین کارهای دنیا را در فیروزکوه به انجام برساند. در طول جنگ جهانی دوم متفقین برای جلوگیری از شکست اتحاد جماهیر شوروی از قوای آلمان، روزانه با ۷۵ قطار ادوات نظامی و تسلیحات را از بندر شاهپور (بندر امام خمینی فعلی) به بندر شاه (بندر ترکمن فعلی) می رساند ند و بطور متوسط هر ۲۵ دقیقه یک قطار از روی پل ورسک عبور می کرد. کار رضا شاه برای بومیان و دیگر کسانی که این داستان را دیدند و شنیدند بسیار شگفت بود و امروز هم پس از گذشت دهه ها همچنان این داستان در میان ایرانیان روان است.

این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخستوزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت چرا که در طول جنگ جهانی دوم متفقین برای جلوگیری از شکست اتحاد جماهیر شوروی از قوای آلمان روزانه با ۷۵ قطار ادوات نظامی و تسلیحات را از بندر شاهپور (بندر امام خمینی فعلی) به بندر شاه (بندر ترکمن فعلی) میرساندند و بطور متوسط هر ۲۵ دقیقه یک قطار از روی پل ورسک عبور میکرد. یرای ساخت این پل ابتدا دوپایه بتنی در دو طرف کوه ایجاد و به هم متصل گردیده و سپس دال قوسی روی آن ساخته شده و سپس نمای آجری روی آن اجرا شده است. اگر از مسیر شهرستان رشت قصد سفر به جنگل گیسوم را دارید، ابتدا باید وارد جاده رشت آستار شده سپس به صومعه سرا و پونل خواهید رسید، آنگاه به سمت تالش حرکت کنید و بعد از عبور از پرهسر و حدود 6 کیلومتر رانندگی به جاده فرعی و ورودی جنگل گیسوم خواهید رسید. گیسوم یکی از روستاهای سرسبز ترین استان ایران است که در فاصله 20 کیلومتری شهرستان تالش قرار دارد. این آبشار در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیکی شهر رویان واقع شدهاست. اولین آبشار از انتهای پارک شیرآباد که در شش کیلومتری شهر خان ببین و دو کیلومتری روستای شیرآباد قرار دارد، آغاز میشود. علاوه بر لذت از خنکای آبشار و شنیدن صدای آرامشبخش جریان آب، این فرصت را خواهید داشت که در طبیعت زیبا و بیبدیل آن وقت بگذرانید و جنگلنوردی دلچسبی را تجربه کنید. این چشمه در مسیر جاده رامیان - النگ در دامنه کوه تپه آرام، قلعه ماران و رشته کوه خاکسار واقع شده و در حاشیه شرقی آن رودخانه قره چای در جهت جنوبی شمالی جریان دارد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره ون تا شمال لطفا از سایت ما دیدن کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.