پرینتر لیزری چیست؟

۱,۹۴۸ بازديد


پرینترهای لیزری از فناوری چاپ بدون ضربه استفاده می کنند و طرفداران زیادی پیدا می کنند. در این چاپگر، کلیدها با کاغذ تماس ندارند. هنگامی که چاپگر آماده چاپ است، لیزر با شارژ الکتریکی محتویات چاپ را روی یک درام با پوشش سلنیوم منعکس می کند. پس از اینکه درام توسط یک بار الکتریکی شارژ شد، درام در جوهر نورد می شود. تونر یک پودر خشک است که به عنوان تونر در پرینترهای لیزری استفاده می شود. جوهر به محتوای چاپ شده روی درام می چسبد. در نهایت داده های چاپ شده با حرارت و فشار به کاغذ ذوب شده روی ورق منتقل شده و در نهایت عملیات چاپ انجام می شود. پس از اتمام عملیات چاپ، بار از درام خارج شده و جوهر اضافی جمع آوری می شود. اکثر پرینترهای لیزری دارای فناوری چاپ رنگی تک رنگ هستند. به همین دلیل، پرینترهای رنگی گرانتر از چاپگرهای تک رنگ هستند.

زندگی گذشته او

اولین پرینتر لیزری برای کامپیوترهای شخصی توسط IBM در سال 1975 معرفی شد. سپس در سال 1984، هیولت پاکارد یا HP اولین جت لیزری را به بازار عرضه کرد. یک چاپگر جمع و جور، سریع و قابل اعتماد که قیمت مناسبی داشت و می توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. با گذشت زمان، کیفیت پرینترهای لیزری بهبود یافته و در عین حال قیمت آنها نیز کاهش یافته است. در حال حاضر اچ پی همچنان پیشرو در تولید پرینترهای لیزری در میان رقبایی مانند Lexmark، Okidata و زیراکس است.

مقایسه پرینترهای لیزری و جوهرافشان

اگر بخواهیم پرینترهای لیزری را با پرینترهای جوهرافشان مقایسه کنیم، می توان گفت که هر دو پرینتر با نویز کم کار می کنند و امکان افزودن فونت با استفاده از کارتریج فونت یا نصب فونت های نرم وجود دارد. اما پرینترهای لیزری دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که نسبت به پرینترهای جوهرافشان عملکرد بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهند. در اینجا برخی از این مزایا وجود دارد:

در پرینترهای لیزری از تونر که یک ماده جامد و پودری است برای چاپ استفاده می شود. اگر چاپگر جوهر افشان از جوهر مایع و مایع استفاده می کند.

در دراز مدت، هزینه عملیاتی یک چاپگر جوهرافشان بیشتر از یک چاپگر لیزری است. زیرا جوهر سریعتر از تونر مصرف می شود و لازم است ظرف زودتر پر شود.

در چاپ جوهر افشان، گاهی اوقات کاغذ چاپ شده به دلیل خیس شدن با جوهر کثیف می شود. اگر چنین اتفاقی برای چاپ لیزری رخ نداده بود.

اگر به یک چاپگر ارزان قیمت نیاز دارید، چاپگر جوهر افشان می تواند مفید و کاربردی باشد. اما برای حجم بالای چاپ بهتر است پرینتر لیزری را در نظر بگیرید.

هنگام خرید پرینتر لیزری بهتر است به چند ویژگی توجه کنید:

ظرفیت و سرعت چاپ

وضوح یا وضوح

زبان چاپگر

مدیریت چاپ روی کاغذ

FPOT و زمان گرم کردن

ظرفیت و سرعت چاپ:

اگر به دنبال چاپگرهایی با ظرفیت کم هستید، پرینترهای لیزری خانگی ایده آل هستند. این نوع چاپگر برای چاپ 200 صفحه در هفته مفید است و می تواند به طور متوسط ​​8 صفحه در دقیقه چاپ کند.

اگر برای چاپ 1000 صفحه در هفته به چاپگری نیاز دارید، بهتر است پرینترهای کاری و اداری را انتخاب کنید. این مدل چاپگر می تواند به طور متوسط ​​24 صفحه در دقیقه چاپ کند.

چاپگرهایی که به طور متوسط ​​50000 صفحه در هفته چاپ می کنند بسیار گران هستند و معمولاً توسط ناشران و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. این پرینترها می توانند در تمام طول روز چاپ کنند.

وضوح یا وضوح:

اکثر چاپگرها وضوح استاندارد 600 نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) دارند. این وضوح برای چاپ معمولی و روزمره مناسب است. وضوح چاپگرهای حرفه ای می تواند به 2400 نقطه در اینچ برسد. رزولوشن برخی از چاپگرها 300 dpi است. یکی از معایب رزولوشن پایین ظاهر شدن خطوط ناهموار در لبه بیرونی تصویر است. برای جلوگیری از این امر، اچ پی RET (فناوری بهبود وضوح) را معرفی کرد. فناوری RET نقاط کوچکتری را در لبه‌های خطوط ایجاد می‌کند و ناهمواری‌ها را هموار می‌کند. در واقع این فناوری وضوح را بهبود نمی بخشد، اما چاپ بهتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر می خواهید پرینتری با رزولوشن 300 dpi بخرید، حتما به فناوری RET توجه کنید.

زبان دستور چاپگر:

زبان دستور چاپگر PCL توسط HP ارائه شده است. PCL در حال حاضر استاندارد پرینترهای لیزری HP آوافرهنگ  و اکثر چاپگرهای لیزری دیگر است. این زبان معمولاً با چاپگرهای HP سازگار است. PCL برای چاپ حروف، خروجی پایگاه داده، صفحات گسترده مانند اکسل و همچنین گرافیک های ساده استفاده می شود.

PostScript نوعی زبان دستوری برای چاپگرهای لیزری است. چاپگرهایی که از زبان PostScript پشتیبانی می کنند با نرم افزارهای چاپ و طراحی استفاده می شوند. عموماً از این چاپگرها در سیستم مکلنتاش اپل استفاده می شود. استفاده از زبان PostScript در پرینترهای لیزری هزینه ها را افزایش می دهد. به روز رسانی یک چاپگر لیزری مجهز به زبان فرمان PCL به فناوری PostScript نیازمند نصب درایور نرم افزاری است که توسط سازنده ارائه شده است. چاپگر لیزری محتوای چاپ شده را قبل از چاپ در حافظه خود ذخیره می کند. یک چاپگر PostScript نسبت به چاپگر PCL حافظه بیشتری برای پردازش بیشتر می گیرد. بنابراین، چاپگر ممکن است در هنگام به روز رسانی به حافظه بیشتری نیاز داشته باشد. نرم افزاری که استفاده می کنید باید از زبان PostScript پشتیبانی کند تا چاپگر بتواند اسناد PostScript را چاپ کند.

مدیریت چاپ روی کاغذ

این یکی از ویژگی هایی است که هنگام خرید کتاب باید به آن توجه کنید. اکثر پرینترهای لیزری از کاغذ با اندازه حرف استفاده می کنند. امروزه چاپگرهای پیشرفته از کاغذ پیوسته (کاغذ رول) استفاده می کنند. چاپگرهای لیزری می توانند بر روی شفاف، برچسب و کارت های نازک چاپ کنند. چاپگرهای لیزری دارای فناوری چاپ دو طرفه هستند که می توانند مستقیماً در یک طرف کاغذ چاپ کنند، کاغذ را برگردانده و در طرف دیگر چاپ کنند. اکثر پرینترهای لیزری این ویژگی را ندارند و کاربر باید کاغذ را به صورت دستی به عقب و جلو تغذیه کند.

حراج و زمان گرمایش:

آخرین چیزی که باید ذکر شود FPOT و زمان گرم کردن است. FPOT زمانی است که طول می کشد تا اولین کاراکتر چاپ شود. همچنین، زمان گرم شدن چاپگر در واقع زمانی است که از روشن شدن چاپگر تا آماده شدن برای چاپ طول می کشد. زمانی که چاپگر متن چاپ شده را دریافت می کند، آماده شدن برای شروع چاپ بین 5 تا 30 ثانیه طول می کشد. هنگامی که چاپگر را روشن می کنید، فیوزر تا دمای کارکرد گرم می شود. زمانی که چاپگر در حالت آماده به کار است یا زمانی که چاپگر بین کارهای چاپی خاموش است، مدت زمانی که طول می کشد تا چاپگر گرم شود برای کاربران مهم است. برای چاپگرهای صنعتی بزرگ، زمان گرم کردن معمولاً 5 تا 15 دقیقه طول می کشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.