پمپ کارواش چیست؟

۲,۸۷۸ بازديد


این دستگاه نوعی پمپ است که در کارواش ها استفاده می شود. وظیفه آن دریافت آب در فشار معمولی و حذف آن در فشار چندگانه است. این ابزار انواع مختلفی با قدرت موتور و فشار بار الکتریکی متفاوت دارد. این ابزار در هر جایی که نیاز به شستشو با فشار بالا باشد به افراد کمک می کند. قابل استفاده در انواع مصارف خانگی، اداری و صنعتی. یکی از دلایل اهمیت آن قدرت پاک کنندگی بالای آن است. قدرت پاک کنندگی جت آب بسیار بیشتر از شیلنگ باغبانی است. فشار زیاد این پمپ بر روی آب تمیز کردن هر سطحی و حذف ناخالصی ها را آسان می کند. پمپ کارواش علاوه بر اختلاف قدرت موتور به دو صورت گازسوز و برقی قابل ساخت می باشد. هر دوی این دو مدل مزایا و معایب خاص خود را دارند و افراد باید با توجه به نیاز و مصرف خود یکی را انتخاب کنند. این ابزار تاثیر زیادی در افزایش کارایی و کارایی کارواش دارد.

انواع پمپ کارواش

همانطور که گفتیم این ابزار انواع مختلفی دارد. اولین راه تقسیم از برند و شرکت سازنده است و پمپ کارواش Orbit را می توان به عنوان یکی از بهترین نمونه ها نشان داد. علاوه بر این، رایج ترین تقسیم بندی این است که پمپ ها به دو گروه خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. تفاوت های قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

اولین مسئله تفاوت قدرت و سرعت موتور است: یک ماشین لباسشویی خانگی دارای یک عدد چندگانه است، در حالی که یک ماشین لباسشویی صنعتی دارای یک موتور DC است. راندمان موتور همیشه بالاست. اما در صورت استفاده بیش از حد از مدل خانگی احتمال آسیب دیدن موتور وجود دارد

یکی دیگر از تفاوت های این دو مدل شامل جنس لوله است: لوله کارواش تجاری دارای لوله بافته شده محکمی است که در هنگام عبور وسایل نقلیه سنگین دچار آسیب یا افت فشار نمی شود. مواد لوله پمپ خانه نیز برای فشار بالا مناسب است. اما فاقد قدرت مدل کسب و کار است.

شاسی یکی دیگر از عوامل مهم است: موتورهای صنعتی شسته شده و دارای شاسی محکم و فولادی هستند. اگر کارواش خانگی شاسی ضعیفی دارد.

قدرت نظافت و فشار آب: قدرت فشار آبی که از کارواش خانگی خارج می شود کمتر از نمونه صنعتی است، یعنی مدل صنعتی قدرت پاک کنندگی و نظافت بیشتری دارد. https://news-one.ir/?p=209862

ابعاد و وزن دستگاه: پمپ صنعتی دارای ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر می باشد. وزن این دستگاه در مصارف خانگی در نهایت به 5 کیلوگرم می رسد; در صورتی که در مدل صنعتی 20 کیلوگرم وزن دارد.

در ضمن پمپ کارواش به دو صورت گازی و برقی قابل تهیه می باشد. این مشکل یکی دیگر از تفاوت های پمپ ها است.

کاربرد پمپ کارواش صنعتی

این ابزار کاربرد گسترده و متنوعی دارد. در واقع هر جا که نیاز به فشار بالای آب باشد، وجود این دستگاه ضروری است. به عبارت ساده، می توان از آن برای تمیز کردن و پاک کردن سطوح مختلف استفاده کرد. اما نظافت دارای ابعاد و انواع مختلفی است. در زیر مهمترین کاربردهای آن را شرح می دهیم:

کارواش های شهری: این موضوع یکی از پرکاربردترین کارواش ها در صنعت می باشد. مردم برای راه اندازی کارواش در سطح شهر و شستشوی خودرو به این پمپ صنعتی نیاز دارند.

شستشوی وسایل نقلیه سنگین: به این ترتیب تمیز کردن و شستشوی کامیون ها، اتوبوس ها و سایر وسایل نقلیه بزرگ آسان تر است.

نظافت و چربی زدایی تجهیزات صنعتی بزرگ: بسیاری از تجهیزات صنعتی به کمک این پمپ ها تمیز و چربی زدایی می شوند.

نظافت محوطه و محیط ساختمانی: در متراژهای بزرگ استفاده از این ابزار بهترین روش برای نظافت است.

شستشوی نمای ساختمان ها در سایر کاربری ها به جز موارد ذکر شده. شستشوی فاضلاب؛ نظافت ساختمان ها و مبلمان شهری؛ این شامل شستشوی تجهیزات صنعتی می شود.

زمینه های استفاده و انواع پمپ های کارواش

این دستگاه ابزار مفید و مهمی است که برای نظافت منازل و کارخانجات استفاده می شود. بازرگانی آب نیرو عرضه کننده انواع تجهیزات صنعتی در ایران می باشد. استفاده از آن مزایای بسیاری دارد و معمولا به دو نوع خانگی و صنعتی تقسیم می شود. عملکرد و قدرت مدل خانگی ضعیف تر از مدل تجاری است. کاربردهای آن بسیار گسترده است و مهمترین کاربردهای مدل تجاری عبارتند از: شستشوی منازل، استفاده در ترافیک شهری، شستشوی ماشین آلات سنگین، نظافت صنعتی و ....

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.