موسیقی کانتری چیست؟

۱۹ بازديد


دانلود آهنگ کانتری یک سبک موسیقی رایج در آمریکای شمالی (از جمله ایالات متحده آمریکا و کانادا) است که اغلب موسیقی محلی آمریکایی نامیده می شود.

اگرچه این سبک در ایران، آسیا و به طور کلی خاورمیانه (به جز ژاپن) چندان شناخته شده نیست، اما در آمریکای شمالی، استرالیا و بخش هایی از اروپای غربی به ویژه آلمان طرفداران زیادی دارد. به عنوان مثال، اگر به آمار نیلسون ساوند اسکن نگاه کنیم، می بینیم که هر هفته حداقل دو آلبوم کانتری در بین 10 آلبوم پرفروش آمریکا وجود دارد. در سال 2009 اعلام شد که در زمان اوج درخواست آهنگ از ایستگاه های رادیویی ایالات متحده، بیشترین درخواست آهنگ کانتری در بعدازظهر و دومین بیشترین درخواست آهنگ از ایستگاه های رادیویی ایالات متحده در صبح بوده است.

به گزارش مجله ملودی ایران، بیشتر ما، به خصوص آنهایی که در دهه 40 و 50 بزرگ شده اند، با موسیقی کانتری آشنا هستیم، هرچند ممکن است نام آن را ندانیم. این سبکی است که اکثر ما آن را موسیقی متن فیلم های وسترن می نامیم و نام آن وسترن کابوی است که یکی از اجداد موسیقی کانتری محسوب می شود.

موسیقی کانتری در اوایل دهه 1920 در جنوب عمدتاً کشاورزی ایالات متحده ظهور کرد و ریشه در موسیقی محلی جنوب آمریکا و کابوی های غربی دارد. البته مدهای سبک بلوز نیز رواج زیادی دارند.

جنوب ایالات متحده، همچنین به اختصار جنوب آمریکا (American South Dixie) و جنوب (South) به بخشی از ایالات متحده اشاره دارد که عمدتاً ایالت های جنوبی، جنوب شرقی و تا حدی مرکزی این کشور است. شامل فرهنگ، تاریخی، آداب و رسوم، غذا، سبک های موسیقی و غیره است. با سایر مناطق آمریکا متفاوت است. اقتصاد این منطقه بیشتر مبتنی بر کشاورزی است و شامل ایالت های تگزاس، آرکانزاس، اوکلاهما، لوئیزیانا، می سی سی پی، آلاباما، جورجیا، فلوریدا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، کنتاکی، ویرجینیا، ویرجینیای غربی و تنسی است.

موسیقی کانتری به طور کلی شامل آهنگ هایی با ملودی های شاداب همراه با سازهای زهی مانند گیتار الکتریک و آکوستیک، بانجو، کمانچه، گیتار باس، درام و سازدهنی (هارمونیکا) است. از دیگر سازهایی که معمولا در سبک کانتری استفاده می شود، می توان به ماندولین، دوبرو تخت و پیانو اشاره کرد که مانند هر موسیقی محلی دیگر، اساسا فرمی ساده و به یاد ماندنی دارد.

اصطلاح موسیقی کانتری اولین بار در دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفت. تا آن زمان این سبک موسیقی با نام هیلبیلی شناخته می شد. امروزه اصطلاح موسیقی کانتری برای سایر اشکال این موسیقی به کار می رود.

کلمه Hillbilly از دو کلمه Hill به معنی تپه و Billy همراه و شخص گرفته شده است و به مردم مناطق روستایی و کوهستانی آمریکا به ویژه منطقه آپالاچی و گاهی منطقه اوزارکس اطلاق می شود که اصل آن است. ساکنان ایرلندی و اسکاتلندی هستند. اگرچه این کلمه برای اولین بار در سال 1900 در مجله نیویورک نوشته شد، بسیاری معتقدند که در قرن هفدهم در ایرلند سرچشمه گرفته است. سپس در جنگ بین کاتولیک ها، طرفداران شاه جیمز دوم، و پروتستان ها، حامیان پادشاه ویلیام سوم، کاتولیک ها حامیان پادشاه ویلیام را پسران نامیدند (بیلی مخفف ویلیام است).

مهاجرانی که حدود 300 سال پیش از اروپا به دنیای جدید آمدند موسیقی و سازهای باستانی را به آمریکای شمالی آوردند. از با ارزش ترین سازهای آنها ویولن است به دلیل توانایی آن در آواز خواندن و رقصیدن مخاطب، سازهای دیگری که با این مهاجران وارد دنیای جدید شدند، سنتور آلمانی، ماندولین ایتالیایی از اسپانیا و بانجو از غرب آفریقا بود. . این مهاجران عمدتاً در منطقه ای به نام استان های دریایی مستقر شدند که شامل استان های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد در کانادا و همچنین بخش جنوبی کوه های آپالاچی ایالات متحده امروزی می شود. از جانب. جنوب نیویورک تا شمال آلاباما، می سی سی پی و جورجیا. همکاری نوازندگان از نژادها و پیشینه‌های مختلف موسیقی را در این مناطق خاص کرد و گروه‌های کوچکی عمدتاً از طریق ویدیوهای لین، گیتار و بانجو تشکیل شدند. این یک موسیقی اصلی است و به آن موسیقی قدیمی می گویند.

موسیقی کانتری در سراسر جهان به عنوان یک پدیده جنوبی آغاز شد. در مناطق جنوبی، موسیقی محلی با ترکیب فرهنگ ها و موسیقی سنتی کشورهای مختلف ایجاد شد. به عنوان مثال، Old Time Music، در کشوری که موسیقی در آن منشا پیدا کرد، شامل تصنیف ها و آهنگ های سنتی بریتانیایی و ایرلندی بود. برای دانلود آهنگ خارجی کلیک کنید.

برخلاف تصور عمومی که موسیقی کانتری تنها تحت تأثیر آمریکایی های اروپایی ساخته شده است، باید گفت که بخش بزرگی از سبک نوازندگی، به ویژه بانجو که یکی از سازهای اصلی موسیقی کانتری است، مدیون آفریقایی هاست. . آمریکایی ها به عنوان مثال، آرنولد شولتز یک گیتاریست سیاه پوست بود که تکنیک Thumb Style را ایجاد کرد. تا قبل از سال 1861. دوروتی اسکاربورو (1935-1878) فولکلور آمریکایی در کتاب خود به نام در مسیر ترانه‌های عامیانه سیاهپوست که در سال 1925 منتشر شد، می‌گوید که خواهر بزرگ‌ترش این آهنگ را از مردی آموخته است و آن مرد می‌گوید زمانی که بسیار جوان بود. او این آهنگ را از بردگان سیاهپوست در لوئیزیانا شنیده بود، که اغلب آن را زمانی که به مزارع می رفتند می خواندند. با توجه به این گفته ها، اگر نمی توان گفت که موسیقی کانتری تا حدودی مدیون موسیقی آفریقایی است، اما می توان آن را متاثر از سیاه پوستان مهاجر و بردگان دانست و می توان گفت که سیاه پوستان نقش عمده ای در ایجاد موسیقی کانتری داشته اند. مانند. سفیدپوستان اروپایی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.