مه پاش نيمه صنعتي

۱۱,۷۴۷ بازديد

انواع مه و كاربرد آنها

امروزه با كمك تكنولوژي مي توان تغييرات زيادي در محيط ايجاد كرد كه به نفع بشريت باشد. دستگاهي است كه كاركرد آن بسيار آسان است و مي تواند دما و رطوبت محيط را تنظيم كند. اين تكنيك ساده اما كاربردي امكان توليد محصولات كشاورزي در فصول مختلف را فراهم مي كند. و افزايش رطوبت و كاهش دماي محيط علاوه بر تامين نيازهاي غذايي انسان باعث ايجاد فضايي براي گردشگري و خلق و خوي خوب در هر فصل مي شود. در هواي گرم با كمك پارك ها و مناطق سبز خاص ايجاد شد. و از اين طريق مي توان آب و هواي گرم و مطبوع را براي ساكنان اين مناطق شبيه سازي كرد. به طور گسترده اي در صنعت و گردشگري استفاده مي شود. و ابزاري كاربردي محسوب مي شود.


مه چيست و چگونه كار مي كند؟

همانطور كه از نام آن پيداست، تجهيزات مه پاش بر روي همان سيستم مه در طبيعت كار مي كنند. وقتي در يك محيط مه آلود هستيد، ريزش مستقيم آب را احساس نمي كنيد، بلكه فقط خنكي و رطوبت محيط را احساس مي كنيد. دستگاه داراي محفظه اي است كه آب در آن ريخته شده و پس از كار با آن به محيط مي ريزد. البته آب ورودي به محيط كاملا گرد و غبار بوده و اندازه قطرات آن به اندازه مه است. به همين دليل است كه باعث ايجاد رطوبت در محيط و افراد آنجا نمي شود. قطرات آب باعث افزايش رطوبت و همچنين خنك شدن فضا مي شود. قطرات آب ظرفيت گرمايي بالايي دارند و اين عامل تا حد زيادي گرماي محيط را متعادل مي كند.

با توجه به كاربردهاي محيطي، خوشبو كننده ها، ضدعفوني كننده ها، سموم مايع و غيره. مي تواند با آب موجود در آن مخلوط شود، بنابراين به صورت قطرات آب وارد محيط مي شود.


سيستم مه چگونه كار مي كند؟

سيستم رطوبت ساز نازل كاربردهاي زيادي دارد. عملكرد اين سيستم به اين صورت است كه با كاهش فشار باعث تبخير آب مي شود. اندازه ذرات آب در حدود 3 تا 20 ميكرون است و به دليل سبكي در هوا معلق بوده و رطوبت فضا را افزايش مي دهد. ذرات آب را در آسمان پراكنده مي كند و آب جذب شده و گرما را در محيط پخش مي كند. به همين دليل هواي خنك و رطوبت مناسب ايجاد مي كند. اين سيستم به دسته هاي زير تقسيم مي شود:



ساخته شده در خانه

صنعتي

حرفه اي

سيستم مه پاش صنعتي

سيستم ديگري كه معمولا براي گلخانه ها استفاده مي شود، سيستم شفت صنعتي است. اين سيستم از يك پمپ فشار بالا براي تحت فشار قرار دادن محيط توليد رطوبت و غبار استفاده مي كند و چندين نازل را كار مي كند. آب با كمك يك پمپ فشار قوي پمپ شده و به مخزن آب پمپ مي شود. اين آب را به يك سوپ مخصوص اضافه مي كنند. اين فشار معمولاً در سيستم تزريق تنظيم مي شود. ضخامت سرباره 10 تا 30 ميكرون است. فشار آب پشت محور باعث مي شود كه آب از سوراخ هاي ريز عبور كند و با هوا مخلوط شود و مه تشكيل شود. از اين سيستم براي پرورش گل و گياه در گلخانه ها و باغ ها استفاده مي شود.

صداي كم و كيفيت توليد بالا باعث مي شود اين نوع دماغه براي استفاده در مكان هاي عمومي مانند پارك ها بيشتر مورد توجه قرار گيرد. همچنين مي توان آن را با سنسورها و ترموستات هاي مختلف براي كنترل رطوبت، زمان و دما پيكربندي كرد. البته راه اندازي اين سيستم كمي پيچيده تر از دو مورد قبلي است، اما آنقدرها هم پيچيده نيست و خودش مي تواند اين كار را انجام دهد.

انواع مواد بسته بندي و كاربرد آنها

همانطور كه مي بينيد انواع مختلفي وجود دارد و هر كدام مي توانند با سيستم عامل هاي مختلفي كار كنند. هر يك از سيستم ها بسته به عملكردشان در حوزه هاي مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرند و هر كدام مزايا و معايب خاص خود را دارند. بنابراين هر سه نوع وجود دارد و در بازار استفاده مي شود. سمپاش ها از نظر كاربري به چند دسته تقسيم مي شوند كه به دو دسته اصلي خانگي و صنعتي تقسيم مي شوند.


مشاهده ادامه:https://abniro.com/misting-system-overall/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.