مکمل بدنسازی چیست؟ (لیست کامل مکمل ها + مزایا و معایب)

۱۱ بازديد


در این مقاله با هر چیزی که در مکمل های بدنسازی استفاده می شود آشنا می شوید. در عین حال، فواید، نحوه عملکرد و عوارض جانبی آنها را خواهید خواند.

در این مقاله به معرفی و بررسی تمامی ترکیبات طراحی شده به عنوان مکمل های بدنسازی یا تغذیه ای با هدف افزایش قدرت و رشد ورزشکاران پرداخته شده است. تولیدکنندگان و فروشندگان این محصولات ادعا می کنند که مواد به کار رفته ارگوژنیک هستند، به این معنی که توانایی افزایش قدرت و قدرت بدن را دارند. برخی افراد نیز از این مکمل های ارگوژنیک برای کاهش احتمال آسیب و سرعت بخشیدن به ریکاوری در طول تمرین استفاده می کنند.

پس از ارائه یک سری آمار و اطلاعات در مورد میزان مصرف مکمل های ورزشی، جدول زیر را مشاهده خواهید کرد که به معرفی انواع ترکیبات به کار رفته در این مکمل ها پرداخته و میزان مصرف، اثربخشی و میزان مجاز مصرف را مشخص می کند.

مکمل های بدن چیست؟

مکمل های بدنسازی به ترکیبات مختلفی اطلاق می شود که توسط افراد درگیر در عضله سازی، عضله سازی، وزنه برداری، هنرهای رزمی و وزنه برداری استفاده می شود. این مکمل ها معمولا به صورت قرص یا پودر مصرف می شوند. مکمل ها حاوی مواد مختلفی مانند پروتئین ها، اسیدهای آمینه، کراتین، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات مفید هستند.

مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضلات، بهبود عملکرد و سرعت بخشیدن به روند ریکاوری عضلات پس از ورزش سنگین استفاده می شود. علاوه بر این باید در نظر داشت که مصرف مکمل های غذایی باید با برنامه ورزشی مناسب و رژیم غذایی سالم همراه باشد. برای بهترین برنامه غذایی برای بدنسازی این مقاله را بخوانید.

نیاز به راهنمایی متخصصان سلامت و ورزش هنگام استفاده از مکمل های بدنسازی بسیار مهم است، زیرا استفاده نادرست یا بیش از حد می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند. برای انتخاب مکمل های مناسب و راهنمایی در مورد مصرف آنها بهتر است با متخصصان تغذیه و ورزش مشورت کنید.

مصرف مکمل های بدنسازی و ورزشی طبق آمار

مکمل‌های غذایی، تغذیه‌ای و بدنسازی که توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرند به اشکال مختلفی از جمله قرص، کپسول، مایعات، پودر، تخته‌ها یا شکلات‌های مخصوص عرضه می‌شوند. این محصولات حاوی ترکیبات زیادی هستند که رایج ترین آنها شامل اسیدهای آمینه، پروتئین، کراتین و کافئین است. طبق یک مطالعه در سال 2016 در ایالات متحده، 67.5 میلیارد دلار از 16.41 میلیارد دلار یا 8.13 درصد از کل فروش مکمل های غذایی، تنها به فروش مکمل های ورزشی نسبت داده شده است.

بر اساس یک مطالعه بین المللی، دو سوم از 3887 ورزشکار حرفه ای مورد مطالعه یا 67 درصد از مکمل های حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، کراتین، کافئین و اسیدهای آمینه استفاده کردند. مصرف مکمل ها با افزایش سن افزایش می یابد و مصرف مکمل در زنان بیشتر از مردان است.

در یک نظرسنجی در سال 2009 و 2010 از 1248 دانش آموز بالای 16 سال در ایالات متحده، 66 درصد از آنها از مکمل ها، 20 درصد برای افزایش قدرت عضلانی، 19 درصد برای افزایش عملکرد و 7 درصد برای افزایش قدرت استفاده کردند. انرژی بدن

در نظرسنجی دیگری از 21000 ورزشکار کالج آمریکایی، مصرف پروتئین 41.7٪، نوشیدنی های انرژی زا 6.28٪، کراتین 14٪، اسیدهای آمینه 1.12٪، مولتی ویتامین ها و کافئین 7.5٪، بتا هیدروکسی بتامتیل بورات (HMB)، دهیدرواپی آندروسترون 0.2٪ بود. . (DHEA) 0.1٪ و ترکیبات محرک تستوسترون ناشناخته 1.6٪ بود.

مردان بیشتر از زنان برای بهبود توانایی ورزشی خود از مکمل ها استفاده می کنند. مردان در هاکی روی یخ، کشتی و بیسبال و زنان در والیبال، شنا و هاکی روی یخ از قوی ترین مکمل ها استفاده می کنند.

در مطالعه‌ای بر روی 106698 پرسنل ارتش ایالات متحده در سال‌های 2007 و 2008، 22.8 درصد از مردان و 3.5 درصد از زنان از داروهای بدنسازی مانند کراتین و اسیدهای آمینه، با تقسیم 40/40 (5 درصد از مردان و 35.5 درصد از زنان) استفاده کردند. نوشیدنی های انرژی زا). نوشیدنی هایی از جمله کافئین و نوشیدنی های انرژی زا گیاهی. مصرف این محصولات به شدت با قرار گرفتن در یک محیط استرس زا، زیر 29 سال، فعالیت بدنی و کمتر از 5 ساعت خواب در هر شب مرتبط بود، به این معنی که اکثر کسانی که این نوشیدنی ها را مصرف می کردند در این شرایط بودند. اگر قصد خرید پودر کراتین یونیورسال نوتریشن را دارید با ما تماس بگیرید.


ورزشکاران به چه مواد مغذی و مقادیری نیاز دارند؟

ورزشکاران برای ثابت نگه داشتن سطح گلوکز خون و جایگزینی گلیکوژن سلول های عضلانی (حدود 3 تا 10 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن)، پروتئین (2/1 تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن) به کالری، مایعات، کربوهیدرات های کافی نیاز دارند. آنها به وزن بدن، چربی (20-35 درصد کل کالری)، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارند.

ورزشکارانی که در ورزش‌های استقامتی بیش از یک ساعت به طول می‌انجامند یا در محیط‌های بسیار گرم یا در ارتفاعات خاص تمرین می‌کنند، باید آب و الکترولیت‌های از دست رفته بدن را جبران کنند و برای انرژی بیشتر، کربوهیدرات‌های بیشتری مصرف کنند. الکترولیت ها یون های حل شده در آب هستند که تنظیم آنها در بدن بسیار مهم است، زیرا فعالیت قلب، ماهیچه های تنفسی و انتقال پیام ها در سیستم عصبی توسط این یون ها انجام می شود، مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم. ، و غیره .

فروشندگان ادعا می کنند که مکمل های آنها توانایی افزایش قدرت و قدرت را در ورزشکاران دارد و چنین ترکیباتی هم برای ورزشکاران حرفه ای و هم برای ورزشکاران تفریحی قابل استفاده است. با این حال، برخی سازمان های مربوطه می گویند که استفاده از این محصول به دلیل نتایج متغیر و مشکوک به دست آمده در مطالعات مختلف می تواند بحث برانگیز باشد.

بیشتر تحقیقات انجام شده برای ارزیابی اثربخشی مکمل ها بر روی ورزشکاران خاص و در شرایط خاص انجام شده است. بنابراین اثربخشی این مکمل ها برای افرادی که به صورت متناوب و تفریحی ورزش می کنند ناشناخته است. همچنین بیشتر مطالعات بر روی جوانان و بیشتر مردان انجام می شود و تاثیر ترکیبات بر روی نوجوانان کاملاً مشخص نیست.

با توجه به تعداد کم نمونه ها، مدت زمان کوتاه استفاده، استفاده از آزمون های سنجش عملکرد متفاوت با دنیای واقعی و نادیده گرفتن یک سری متغیرها، کیفیت تحقیق محدود است. بنابراین، برای تعیین عملکرد و سلامت قطعات به داده های دقیق و بی طرفانه تری نیاز است.

استفاده از مصالح ساختمانی فیزیکی

مکمل های بدنسازی کاربردهای زیادی دارند و می توانند ابزار مفیدی برای ورزشکاران و علاقه مندان به بهبود عملکرد ورزشی و تناسب اندام باشند. برخی از کاربردهای اصلی مکمل های بدنسازی عبارتند از:

افزایش توده عضلانی

مکمل هایی مانند پروتئین آب پنیر، کراتین و گینرها می توانند به افزایش توده عضلانی و بهبود عملکرد بدنسازی کمک کنند.

افزایش قدرت

مکمل هایی مانند کراتین و کافئین به بهبود قدرت و عملکرد ورزشی کمک می کنند.

بهبود عملکرد ورزشی

مکمل هایی مانند کراتین، کافئین و بتا آلانین می توانند عملکرد ورزشی را بهبود بخشند و استقامت و قدرت را در تمرینات بدنی افزایش دهند.

کاهش خستگی

مکمل‌هایی مانند کراتین، بتا آلانین و BCAA به کاهش خستگی کمک می‌کنند و به شما کمک می‌کنند پس از ورزش شدید، سریع‌تر بهبود پیدا کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مکمل هایی مانند ویتامین C، ویتامین D و روی می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری و عفونت در حین ورزش های شدید کمک کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.