ویزا ترکیه

وب سنتر

ویزا ترکیه

۱۴ بازديد


یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه (اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت) کار رسمی و مستمر در این کشور می باشد. در واقع شما این فرصت را خواهید داشت که با اخذ ویزای کار ترکیه راه را برای اقامت کوتاه مدت خود در کشور هموار کنید و سپس اقدامات لازم را برای اخذ تابعیت و اقامت دائم ترکیه انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که محدودیت های استخدامی در ترکیه نیز به خودی خود مهم است و باید این محدودیت ها را بدانید و درک کنید، برای اطلاعات بیشتر به مقاله محدودیت های استخدامی در ترکیه مراجعه کنید.

شرایط کار در ترکیه برای مشاغل مختلف متفاوت بوده است و ممکن است در مشاغل مرتبط با گردشگری در این کشور شانس بیشتری داشته باشید. به همین دلیل لازم است قبل از انجام اقدامات در بازه های زمانی مختلف، رونق شغلی در ترکیه مشخص شود و نسبت یکسانی برای اشتغال در این کشور اعمال شود.

اگر تصمیم به گرفتن ویزای کار در ترکیه دارید بهترین توصیه برای شما این است که قبل از ورود به ترکیه شغل مورد نظر خود را بیابید و هماهنگی های لازم را با کارفرما انجام دهید. در واقع اگر تصمیم به گرفتن ویزای کار ترکیه داشته باشید، بدترین تصمیم برای شما این است که با ویزای توریستی وارد این کشور شوید و سپس برای کار اقدام کنید! به این ترتیب با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد و شانس موفقیت شما بسیار کمتر خواهد شد.

برای این منظور لازم است با توجه به مهارت و سطح تحصیلات خود به دنبال شغل مناسب در ترکیه باشید و اقدامات لازم را جهت ارسال رزومه خود انجام دهید و مراحل استخدام را از طرق مختلف به خصوص درخواست آنلاین پیگیری نمایید. این بهترین و مطمئن ترین راه برای دریافت ویزای کار ترکیه است و می توانید ریسک کمی در آن انجام دهید.

توجه: لطفا توجه داشته باشید که برای کار در یک شرکت، رستوران، مرکز آموزشی و غیره در ترکیه، باید ترکی کافی بلد باشید. به همین ترتیب، اگر می خواهید در یک شرکت بین المللی کار کنید، باید به زبان های انگلیسی و ترکی مسلط باشید. یادگیری و تسلط بر زبان نیاز به زمان دارد. چند وقت پیش روی این موضوع اقدام کنید.

انواع ویزای کار در ترکیه

اگر مایل به استفاده از ویزای کار ترکیه به عنوان وسیله ای برای مهاجرت کوتاه مدت یا مهاجرت و اقامت دائم در این کشور هستید؛ آشنایی بیشتر با انواع ویزای کار ترکیه ضروری است.

ویزای کار موقت

اعتبار این ویزای کاری یک ساله است و برای اخذ آن لازم است کارفرمای ترکیه قرارداد کار با کارجو را فسخ کند.

ویزای خوداشتغالی

ویزای خوداشتغالی برای افرادی صادر می شود که حداقل 5 سال سابقه کار در ترکیه داشته باشند.

ویزای کار دائم

اگر حداقل 8 سال سابقه کار (با بیمه) در ترکیه داشته باشید، می توانید ویزای کار دائمی دریافت کنید. در واقع این افراد دارای اقامت دائم خواهند بود.

ویزای کار با کارت فیروزه ای

افراد خلاقی که می‌توانند کسب‌وکارهای موفقی را راه‌اندازی کنند یا ایده‌های کسب‌وکار جدیدی را بدون توجه به نحوه ارائه طرح‌های تجاری موفق دارند، می‌توانند ویزای کار و کارت فیروزه دریافت کنند. کارت فیروزه با اعتبار 3 سال بعد از 3 سال امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت وجود خواهد داشت.

ویزای کار ویژه

ویزای کاری ویژه برای کسانی که تحصیلات عالی دارند یا سرمایه مالی قابل توجهی را به ترکیه می آورند و در نتیجه کار جدیدی را شروع می کنند مناسب خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که این ویزا برای افرادی صادر می شود که اجداد ترک از طرف پدر یا مادر خود دارند و یا در قبرس شمالی زندگی می کنند.

ویزای کار موقت ویژه

این نوع ویزا به صورت موقت صادر می شود و به ویژه به ورزشکاران یا هنرمندان رشته های مختلف هنری ارائه می شود. جالب است بدانید که با ویزای کار می توانید برای تابعیت و اقامت ترکیه اقدام کنید. اما این امکان برعکس، یعنی با اقامت ترکیه وجود ندارد و در هر صورت باید مجوز کار جداگانه بگیرید.

نحوه دریافت مجوز کار در ترکیه

اگر قصد دارید در ترکیه کار کنید، باید اطلاعات کافی در مورد مراحل اخذ مجوز کار در ترکیه داشته باشید. با شرکت مهاجرتی همراه باشید.


این مراحل به شرح زیر است:

ابتدا شما یا کارفرمایتان باید مدارک مربوط به درخواست خود برای مجوز کار در ترکیه را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال کنید. (لطفا توجه داشته باشید که این مدارک را می توان به صورت آنلاین ارسال کرد و مدارک مربوط به کارمندان و کارمندان متفاوت خواهد بود.)

پس از ارسال مدارک آنلاین برای اولین بررسی درخواست، باید مدارک فیزیکی را نیز ظرف 6 روز به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه تحویل دهید.

این اسناد و درخواست های شما یا کارفرمای شما مورد توجه قرار می گیرد و با در نظر گرفتن همه جوانب و مطابق با قانون 4817 در مورد مجوز کار برای اتباع خارجی در ترکیه، تصمیم به پذیرش یا رد آن گرفته می شود.

پس از بررسی درخواست، پاسخ پذیرش یا رد به صورت آنلاین و دست نویس به متقاضی اعم از متقاضی ویزای کار ترکیه یا کارفرمای ترکیه اعلام می شود.

در صورت اعطای مجوز کار، متقاضی باید اقدامات لازم را انجام دهد و ظرف 30 روز پس از دریافت مجوز، درخواست ویزای کار و اقامت را ارسال کند.

اما اگر کارفرما مجوز کار شما را بخواهد، باید سند را اسکن کرده و به صورت آنلاین به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال کند:

فرم درخواست مجوز کار

گزارش سال گذشته و صورت سود و زیان شرکت یا کسب و کار آن با مهر مالیاتی.

در ترکیه به کار نیاز است

تعمیر و نگهداری ساختمان

تعمیر سایر تجهیزات.

گردشگری

کشاورزی

خدمات مشاوره مالی

محیط

بدن

ماشین تولیدی

فناوری اطلاعات

ساخت و ساز

پتروشیمی

مشاوره

صنایع غذایی

تحصیلات

مدارک برای دریافت مجوز کار در ترکیه

شرایط اخذ ویزای کار ترکیه به شرح زیر است:

سابقه ساکنان

یک قطعه عکس

کارت اقامت و پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

حداقل مدرک دیپلم و سایر تحصیلات

فرم درخواست الکترونیکی

مقررات ملی اتباع خارجی توسط وزارت دفاع ترکیه صادر خواهد شد.

آدرس ایمیل کارفرما

صفحه پیشنهاد شغلی کارفرما با تایید صحت مدارک

هزینه ویزای کار در ترکیه

هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار ترکیه را می توان در گروه های زیر طبقه بندی کرد:

هزینه ویزای کار موقت یک ساله: معادل 615.20 لیر ترکیه

هزینه ویزای کار دائم: معادل 615.70 لیر ترکیه

هزینه ویزای کار مستقل: معادل 6152.70 لیر ترکیه

توجه داشته باشید که هزینه کارت اقامت مرتبط با ویزای کار در هر سه مورد فوق 72 لیر خواهد بود.

چگونه خانواده خود را در ویزای کار ترکیه با خود بیاوریم؟

اگر می خواهید با دریافت ویزای کار ترکیه به همراه خانواده خود به این کشور سفر کنید، باید هزینه اقامت 72 لیر را بپردازید و پس از اقامت در این کشور، مالیاتی نیز برای شما وجود دارد برای خود و سایر اعضای خانواده به شماره مالیات دهندگان و بیمه درمانی نیاز دارید. البته باید یک سال از کار و زندگی شما در ترکیه گذشته باشد و سپس برای ویزای همراه اقدام کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.