آشنایی با تمامی اصطلاحات سئو

۱۰۸ بازديد


یکی از موضوعاتی که در زمینه بازاریابی و کسب و کار آنلاین مطرح است سئو و بهینه سازی است. این مبحث خود از زیرشاخه های زیادی تشکیل شده و به مجموعه ای از قوانین و سلسله مراتب بستگی دارد. دانستن این قوانین و برنامه ها به شما در کسب رتبه و پیشرفت وب سایت کمک می کند. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل و خاص در مورد اصطلاحات استفاده شده در سئو و بهینه سازی با شما صحبت کنیم. موارد مهم زیادی در این مقاله وجود دارد که باید آنها را به طور کامل بخوانید. با وبلاگ همراه باشید.

تمام اصطلاحات سئو را بدانید.

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح دادیم سئو و بهینه سازی مجموعه ای از پروژه ها و وظایفی است که بر اساس قوانین موتورهای جستجو تعریف می شوند. هر یک از این وظایف مجموعه ای از بهینه سازی ها را تکمیل می کند که به وب سایت کمک می کند تا رتبه و فروش بهتری داشته باشد. همه این رشته ها اصطلاحات خاص خود را دارند و یادگیری این اصطلاحات در یادگیری آنها بسیار کمک کننده است. هر کدام از این اصطلاحات به صورت جداگانه جای بحث و معرفی دارند و در این مقاله در مورد هر یک به تفصیل با شما صحبت خواهیم کرد.

سئو روی صفحه

یکی از مهمترین موضوعات در سئو به مواردی مانند تولید محتوا، دسته بندی ها و تگ های وب سایت مربوط می شود. چه وب سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد یا با CMS دیگر یا سفارشی، سئو داخلی مورد نیاز است. سئوی داخلی وب سایت را می توان به دو قسمت مبتدی و ویژه تقسیم کرد که برخی از آنها مانند اسنپ، توضیحات، صفحات فرود و ... توسط متخصصین انجام شده است. برخی از این موارد، مانند تولید محتوا و طراحی گرافیک، توسط افرادی با مهارت های فنی کمی انجام می شود. اما به طور کلی، همکاری بین سئو و صاحب و مدیر کسب و کار تاثیر زیادی بر سئو در این بخش دارد. در زیر لیستی از فعالیت های در نظر گرفته شده در بخش سئو داخلی آمده است.

تولید محتوا

کد نویسی

اتصال داخلی.

دسته ها و نمادها را ایجاد کنید

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحه داخلی

تصویر و توضیحات را ویرایش و اضافه کنید

تصاویر مرتبط در فهرست هر پست

نماد Alt یا متن جایگزین

سئو یا سئو فنی

یکی دیگر از کارهایی که در سئو باید انجام شود و از اهمیت بالایی برخوردار است سئو فنی است. این مبحث سفارشی سازی را می توان خاص دانست و اجرا و بررسی آن نیاز به متخصص دارد. اگر مشکلی در بهینه سازی فنی وب سایت وجود داشته باشد، نیاز به دانش فنی و تجربه دارد و به راحتی قابل رفع نیست. چه وب سایت شما توسط وردپرس یا یک CMS اختصاصی مدیریت شود، باید مسائل را از نقطه نظر فنی بررسی و حل کنید. علاوه بر این، زیر مجموعه های این اصطلاح سئو که باید مطالعه شوند را برای شما بررسی کرده ایم.

طراحی و کدنویسی قالب و اجزای وب سایت

افزایش سرعت بارگذاری وب سایت

خطاهای داخلی مانند خطای 404 را برطرف و رفع کنید

محتوای تکراری محتوای تکراری

تعادل را تجزیه و تحلیل کنید

تغییر مسیر تغییر مسیر

ردیابی یا خزیدن

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

جاوا اسکریپت را ترجمه کنید

نمایه سازی یا نمایه سازی

سئوی خارجی OFF PAGE

یکی از موضوعات مهم دیگر در سئو و برای رتبه بندی باید به آن اهمیت داده شود OFF PAGE است. این موضوع از نظر گوگل بسیار مهم است، اما باید به خاطر داشت که این قسمت باید به صورت حرفه ای و طبیعی انجام شود. اگر اشاره ای به طبیعی بودن این قسمت از کار داشته باشیم، به این معنی است که گوگل و موتورهای جستجو نباید از روش هایی برای تشخیص اینکه آیا لینکی را خریده اید یا خودتان انجام داده اید، استفاده کنند. توجه داشته باشید که گوگل بر صفحات و وب سایت هایی که سایر وب سایت ها و پلتفرم ها در مورد محصولات و محتوای آن صحبت می کنند، تاکید ویژه ای دارد. در ادامه مطالب مرتبط با سئو خارج از صفحه را برای شما بیان کرده ایم.

ربط دادن

بازاریابی محتوا

شبکه اجتماعی

ایمیل تبلیغاتی

ارتقاء برند ارتقاء برند

تبلیغات

سئوهای منفی

یکی از مواردی که در این زمینه توسط برخی سئوکاران یا بهتر بگوییم بازاریابان این حوزه رایج شده است سئو منفی است. برخی از این دلالان این کار را به نام رقابت انجام می دهند که کاملاً خلاف اخلاق حرفه ای است. با پیاده سازی و ایجاد برخی لینک های خارجی به وب سایت های اسپم و بدون رتبه، آسیب جدی به وب سایت و رتبه بندی کلمات سایر وب سایت ها وارد می کنند. متأسفانه جلوگیری از این اقدام بسیار دشوار است و نیاز به یک بازرسی مطمئن و حرفه ای دارد. یک راه حل این است که این لینک ها را در کنسول جستجو پیدا کنید و آنها را حذف کنید. ممکن است Google درخواست انحلال ما را نادیده بگیرد. راه حل های خلاقانه پیشگیری زیادی وجود دارد که باید با یک متخصص صحبت شود.

سئو کلاه خاکستری

یکی از تکنیک های مرتبط با سئو که نیاز به بحث دارد و بخشی از اصطلاحات سئو است، سئو کلاه خاکستری است. این اصطلاح زمانی به کار می رود که در انجام پروژه های سئو قصد داریم برخی از قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو را دور بزنیم. با این روش ریسک کار ما افزایش می یابد اما احتمال جریمه شدن سایت توسط موتور جستجو کم است.

سئو کلاه سفید

این یکی از راه هایی است که ما وب سایت را تابع قوانین موتورهای جستجوگر سئو می کنیم. ریسک این روش بسیار کم است، می توان گفت احتمال جریمه شدن توسط موتور جستجو تقریبا صفر است. اما زمان نتیجه گیری از این طریق بیشتر از روش های دیگر است، کسب رتبه کمی سخت است و انرژی و زمان بیشتری می طلبد. با سئو کلاه سفید، جالب است بدانید که نتیجه ای که به دست می آوریم سازگار و واقعی تر است.

کلاه سیاه-SEO

ما سئو سایت را با نادیده گرفتن قوانین انجام می دهیم. ریسک کار در این روش بسیار زیاد است و نتایجی که می گیریم پایدار نیست و هر لحظه امکان کاهش نتایج وجود دارد. به عنوان مثال، با استفاده از روش‌های پرخطر و لینک‌سازی هرزنامه و با نمایش محتوای پنهان‌سازی غیرواقعی یا تکرار کلمات زیاد در صفحات محتوای کلمات کلیدی، سعی در کسب رتبه داریم. به این ترتیب نتیجه می گیریم اما ثابت نیست و در زمان مشخصی یک واکنش است و پس از مدتی رتبه ما به سرعت کاهش می یابد یا وب سایت جریمه می شود.

یرلی سئو یرلی سئو

یکی از استراتژی های سئو برای دسته مشاغلی که می خواهند در نتایج جستجوی کاربران محلی خود ظاهر شوند. در این روش سئو سایت برای یک شهر و شهر خاص سئو می شود و پس از جستجوی کاربر در آن شهر و شهر، نتایج برای وی نمایش داده می شود.

سئوی بین المللی

این روش سئو برای مشاغلی است که توسعه یافته اند یا قصد دارند بازار هدف خود را گسترش دهند. این دسته بندی سئو برای همه نتایج به زبان های مختلف است و نتایج وب سایت را به همه کاربران در هر گوشه ای از جهان نشان می دهد. در این روش فروش یا ارائه خدمات بین المللی بوده و بازار هدف باید گسترش یابد.

ده لینک آبی

این عبارت به 10 نتیجه جستجوی ارگانیک برتر اشاره دارد که در صفحه اول ظاهر می شوند. لطفا توجه داشته باشید که نتایج تبلیغات گوگل ادز و گوگل ادوردز شامل لینک های آبی نمی شود و برای محاسبات صحیح و دقیق، لینک های تبلیغاتی گوگل ادز و گوگل ادوردز باید از محاسبه موقعیت پایه نتایج حذف شوند.

سئوی موبایل سئوی موبایل

این عبارت SEO برای انجام یک سری اقدامات فنی استفاده می شود که وب سایت ما را برای نسخه موبایل بهینه می کند. اگر متوجه شده باشید نتایج کامپیوتر و موبایل متفاوت است و این اصطلاح زمانی است که بخواهید نتایج موبایل و کامپیوتر مطابقت داشته باشد و درست باشد.

محتوای تکراری محتوای تکراری

کلاه سیاه یکی از مواردی است که در سئو مورد استفاده قرار می گیرد و با انجام آن می توانید به طور موقت به نتایج دلخواه برسید لطفا توجه داشته باشید که این اصطلاح زمانی استفاده می شود که محتوای تکراری در وب سایتی با عناوین تکراری تولید می شود برای کاهش خطر محتوای تکراری در سئوی معمولی باید از برچسب های Canonical استفاده شود، بنابراین کلاه خاکستری و کلاه سفید و وب سایت های ارگانیک.

به صورت متعارف

همانطور که در بالا به اختصار توضیح داده شد، این برای کاهش ریسک و استفاده از اقدامات تکراری اما موثر به خوبی کار می کند. با استفاده از این تگ، به جستجوگران می گویید که این URL از صفحه دیگری کپی شده است. تعریف کلی برای تگ متعارف، HTML است که ما برای اطلاع از محتوای اصلی به جستجوگران استفاده می کنیم.

سئو ایمیل

این نوع سئو برای فروشگاه های اینترنتی کاربرد دارد و ما فروشگاه اینترنتی را با روش های خاصی برای موتورهای جستجو بهینه می کنیم. بنابراین، ما صفحات محصول را برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد بحث در زیر برای شما بهینه و بهینه می کنیم.

اضافه کردن و اصلاح طرح محصول

مدیریت و برندینگ و اطلاعات صفحه اصلی و بخش ها

از Google Ads برای دریافت بازخورد در مورد نتایج استفاده کنید

معرفی تبلیغات محصول در شبکه های اجتماعی و خارج از صفحه

خزیدن بودجه

این اصطلاحی در سئو است که توسط گوگل برای تعداد صفحات وب سایت شما که توسط خزنده موتور جستجو در یک زمان معین نمایه می شوند استفاده می شود. به یاد داشته باشید که در حالی که گوگل در حال افزایش و افزایش تعداد وب سایت ها است، این منابع برای هر وب سایت خاص هستند. به همین دلیل به آن بودجه محصول می گویند.

تغییر مسیر تغییر مسیر

این اصطلاح در سئو و وب سایت ها بسیار حائز اهمیت است و در تعریف آن ابتدا باید به دو نوع ریدایرکت اصلی 301 و 302 اشاره کرد که ریدایرکت حرکت کاربران یا موتورهای جستجو از صفحه ای به صفحه دیگر و یا از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. مهم است بدانید که تغییر مسیر می تواند به هر پیوند URL دیگری نیز اشاره داشته باشد.

خزیدن یا خزیدن

این یکی از آن کلماتی است که اگر صاحب کسب و کار وب هستید زیاد می شنوید. کلمه جستجو به زمانی اشاره دارد که موتورهای جستجو با ارسال یک ربات به وب سایت شما به محتوای آن صفحه یا وب سایت مراجعه می کنند. ربات ها خزیدن نامیده می شوند و به کاری که انجام می دهند ایندکس می گویند.

کنسول جستجو و تجزیه و تحلیل

اینها دو ابزار مهم برای تجزیه و تحلیل وضعیت وب سایت و تعداد بازدیدها و رفتار مخاطبان و وضعیت فهرست وب سایت و تجزیه و تحلیل بازدیدهای هر صفحه و پیوندهای داخلی و خارجی هستند. تفاوت این دو ابزار که هر دو متعلق به گوگل هستند در این است که از کنسول جستجو برای تجزیه و تحلیل وضعیت سایت و لینک ها و کلماتی که در نتایج دارید استفاده می شود و تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل تعداد بازدید از سایت و رفتار مردم، فراخوان به اقدام و موارد مشابه دیگر استفاده می شود.

یک تگ alt یا متن جایگزین اضافه کنید

جالب است بدانید که موتورهای جستجو برای شناسایی مالکیت یک عکس نیاز به توضیح دارند. برای مثال، اگر نام گل را در تگ عکس یا متن جایگزین عکس قرار دهید. مخاطبان و موتورهای جستجو می توانند مالکیت این عکس را تشخیص دهند. یکی از مهم ترین راه های افزایش ترافیک و افزایش رتبه وب سایت، تگ های ALT عکس هستند.

بخش و توضیحات یا توضیحات متا

این دو برای توضیحات وب سایت مرتبط هستند که در افزایش نرخ کلیک و بازدید از وب سایت به ویژه برای وب سایت های محتوا گرا مؤثر هستند. این وظیفه یکی از وظایف سئوی داخلی یک وب سایت است که در آن باید در نظر داشته باشید که چه محتوایی را برای جذب مخاطب قرار دهید. در قدیم، توضیحات شامل تعداد زیادی کلمات کلیدی بود که باعث افزایش رتبه وب سایت می شد. اما اکنون بینندگان متن اسنپ و توضیحات را می خوانند و به صفحه می روند.

لینک بیلدینگ

این روش از سئو که بیشتر در سئوی وب سایت خارجی استفاده می شود خاکستری است دارای سئو و برخی از تکنیک های آن به رنگ مشکی است. بنابراین محتوای وب سایت را در وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید و لینک وب سایت خود را در آنجا ارسال می کنید. از نظر گوگل (البته بسته به اعتبار وب سایت ارجاع دهنده) این بدان معناست که مقاله یا محصول شما در صورت مفید بودن و اینکه مقاله یا محصول شما از نظر گوگل ارزشمند و ارجحیت دارد، رتبه بالاتری خواهد داشت. دلیل اینکه ما به این نوع سئو خاکستری می گوییم این است که اگر گوگل بفهمد شما خودتان این کار را انجام داده اید، جریمه خواهید شد. بنابراین، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، بهتر است مراقب تعداد لینک ها و اعتبار وب سایت میزبان باشید.

خلاصه مقاله

در این مقاله سعی کردیم در مورد چند اصطلاح مهم و رایج سئو با شما صحبت کنیم. اگر سوالی دارید، لطفا از طریق بخش نظرات یا صفحه تماس با ما تماس بگیرید. مقالاتی در مورد شرایط سئو ذکر شده در صفحه بخوانید، در مورد آنها بیشتر بدانید و در وب سایت های دیگر تحقیق کنید.


مشاهده رفرنس:https://blogten.ir/familiarity-with-all-seo-terms/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.