فرهنگ قبرسی ها و ایرانیان

۶۸ بازديد


 

 
فرهنگ مردم قبرس یورومای و مردم ایران شباهت های  زیادی دارند. ادب و احترام به سالمندان در هر دو فرهنگ یکی از اولویت های رفتاری اصلی، یکی از شباهت های فرهنگی ایران و قبرس شمالی است. والدین دارای امتیاز هستند و مهمان نوازی در هر دو فرهنگ یکسان است. علاقه به هنر و موسیقی، عشق به حیوانات و طبیعت از ویژگی های اصلی مردم هر دو فرهنگ است.

بسیاری از کلمات رایج در ترکی و فارسی.

بیش از چهار هزار کلمه رایج در زبان های ترکی و فارسی وجود دارد. زبان فارسی و زبان ترکی از پرمخاطب ترین زبان های منطقه هستند و ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. مهمترین وجه اشتراک این دو زبان، کلمات و عبارات رایج است که دامنه آن بسیار گسترده است. زبان های فارسی و ترکی از نظر ساختار و دستور زبان شباهت کمی دارند. تنها شباهت این دو زبان در دستور زبان، وجود یک سیستم ضمیر مشترک است.

تفاوت دیگر فارسی و ترکی در تلفظ متفاوت آن است. ترکی gh ندارد و بین o و a واکه های زیادی وجود دارد که در فارسی مستقل نیستند.

شباهت مذهبی

اکثر مردم ایران و قبرس شمالی مسلمان هستند. اسلام دین رسمی هر دو کشور است و تأثیر زیادی بر فرهنگ و آداب و رسوم آنها دارد. https://euromy.info/  شباهت های مذهبی این دو کشور در زمینه های مختلف فرهنگی مانند آداب مذهبی، اعیاد مذهبی و هنر اسلامی شباهت های زیادی به آنها بخشیده است.

شباهت های فرهنگی ایران و قبرس شمالی در سبک غذا

عادات غذایی قبرسی ها و ایرانی ها بسیار شبیه به هم است. شباهت فرهنگی ایران و قبرس شمالی از نظر غذایی، مصرف گوشت و برنج و صبحانه غنی است. علاوه بر این، تاکید بر شیرینی و شیرینی یکی از رایج ترین جنبه های آشپزی این دو کشور است.

البته مردم قبرس شمالی خیلی کم برنج می خورند و وعده های غذایی اصلی آنها پروتئین و سالاد است. و این غذا بر خلاف خورش های ایرانی که قبل از خوردن باید ساعت ها پخته شود، زمان زیادی برای پخت نمی گیرد.

سنور امراه چیل هر دو هفته یکبار در برنامه "روزهای روز با امراه" شرکت می کند و شما می توانید این فیلم ها را در وب سایت ما، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی مشاهده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.