راهنمای خرید جاروبرقی

۷۲۹ بازديد


اهمیت وجود جاروبرقی در خانه نیازی به تایید یا توضیح ندارد. همه ما می دانیم که این وسیله نقش مهمی در خانه دارد و همه ما حداقل هفته ای یک بار آن را برای نظافت خانه روشن می کنیم. اگر قصد خرید جاروبرقی را دارید، تنوع محصولات و برندهای مختلف داخلی و خارجی ممکن است شما را گیج کند; بنابراین شاید بد نباشد یک راهنمای خرید جاروبرقی ایرانی و خارجی داشته باشید تا به شما در پاسخ به این سوال که «کدام جاروبرقی خوب بخرم؟» کمک کند و تصمیم عاقلانه ای بگیرید تا پشیمان نشوید.

معرفی انواع جاروبرقی های موجود در بازار

جاروبرقی ها در انواع مختلفی ساخته می شوند و هر کدام با توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که دارند برای نظافت محیطی خاص مناسب هستند. با آگاهی از قابلیت های انواع جاروبرقی می توانید بر اساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید. در این راهنمای نمایندگی تعمیر جاروبرقی بوش با انواع جاروبرقی آشنا خواهید شد.

1. جاروبرقی سطلی (Uda)

جاروبرقی سطلی به شکل استوانه ای طراحی شده و به صورت عمودی روی چرخ ها و پایه های آن قرار می گیرد. این دستگاه در مقایسه با سایر مدل های جاروبرقی شکل جذابی ندارد اما مزایای زیادی دارد که افراد را وادار به استفاده از آن می کند. برای مثال اگر از صدای بلند جاروبرقی متنفر هستید، باید بدانید که نوع سطلی آن صدای بسیار کمی در حین کار دارد.

اکثر انواع جاروبرقی قادر به حذف آب از سطح کف نیستند. زیرا هنگام شستشوی آب با واشر معمولی، احتمال سوختن موتور واشر وجود دارد. اما یک سطل یا جاروبرقی به مصرف کننده علاوه بر جمع آوری گرد و غبار خشک، توانایی دفع آب را نیز می دهد. البته جمع آوری آب و زباله های خشک تنها یکی از مزایای جاروبرقی است. نظافت دودکش، جمع آوری کثیفی های ریز و درشت و فرش و اسباب بازی تنها بخشی از ویژگی ها و امکانات جاروبرقی است.

2. جاروبرقی قوطی برای خانه (برای خواب).

جاروبرقی یا جاروبرقی از محبوب ترین مدل های جاروبرقی به شمار می روند و بهترین روش برای نظافت فرش، سرامیک و مبلمان محسوب می شوند. یک ابزار تمیز کننده همه کاره مناسب برای نظافت فرش، موکت و مکان های صعب العبور. جاروبرقی ها قیمت، قدرت و قابلیت های متفاوتی دارند و به دلیل وزن نسبتا کم در اکثر خانه ها موجود هستند. این مدل جاروبرقی بی صدا کار می کند اما باید توجه داشت که بزرگ بوده و فضای زیادی را اشغال می کند.

3. جاروبرقی رباتیک

ربات جاروبرقی در اصل تی کش و جارو کوچک دایره ای شکل است که معمولا با قطر 30 سانتی متر و ارتفاع 8 سانتی متر تولید می شود. ربات جاروبرقی می تواند به طور خودکار هر قسمت از خانه را بدون نیاز به حرکت دستی تمیز کند. مدل های جدید ربات جاروبرقی قابلیت بالا رفتن تا ارتفاع 2 سانتی متری را دارند و می توانند روی هر سطحی از موزاییک گرفته تا سنگ و فرش حرکت کنند. نظافت خانه با جاروبرقی رباتیک با توجه به اندازه و چیدمان خانه متفاوت است. در مدل های جدیدتر ربات جاروبرقی، دستگاه را می توان از راه دور با گوشی هوشمند کنترل کرد.

4. جارو برقی قابل شارژ یا دستی

این مدل جاروبرقی در دو دسته شارژی یا سیمی به فروش می رسد و برای نظافت سریع و آسان در فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.

اگر حیوان خانگی یا کودک کوچکی در خانه دارید، ممکن است بیشتر از دیگران نیاز به تمیز کردن خانه خود داشته باشید. چندین بار تمیز کردن خانه با جاروبرقی های بزرگ و سنگین می تواند کار بسیار دشواری باشد. یک سوییپر شارژی یا دستی وزن کمتری دارد و به سری های مختلف نیاز ندارد. از این دستگاه می توان برای نظافت سریع خانه، نظافت داخل خودرو و جمع آوری موهای حیوانات خانگی استفاده کرد.

5. جاروبرقی کیسه ای یا بدون کیسه؟

جاروبرقی کیسه ای از کیسه های پلیمری، کاغذی یا پارچه ای برای جمع آوری گرد و غبار و کثیفی استفاده می کند. بنابراین بسته به ثابت یا یکبار مصرف بودن کیسه، پس از هر بار پرکردن، آن را خالی یا تعویض می کنند. مهم ترین مزیت جاروبرقی کیسه ای این است که با وجود فیلترهای زیاد در دستگاه، گرد و غبار و آلودگی کمتری وارد جاروبرقی می شود. وجود کیسه در این مدل از جاروبرقی ها باعث می شود که دستگاه نیازی به شستشو و نگهداری زیاد نداشته باشد. اما فراموش نکنید که اگر کیسه پر باشد و تعویض یا خالی نشود، قدرت مکش جاروبرقی کاهش می یابد.

جاروبرقی های بدون کیسه دارای محفظه ای جداگانه برای جمع آوری گرد و غبار هستند و محفظه آن معمولاً شفاف است و کاربر می تواند میزان گرد و غبار جمع شده در ظرف را مشاهده کند. موتور جاروبرقی بدون کیسه بزرگتر و قدرت مکش بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد. در این مدل جاروبرقی گرد و غبار داخل ظرف را جمع می کند و می تواند در حین نظافت گرد و غبار را به هوا برگرداند. همچنین احتمال سوختن موتور در داخل جاروبرقی بدون کیسه بسیار بیشتر از مدل های دیگر است.

هنگام خرید جاروبرقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

صدا: جاروبرقی یکی از پر سر و صداترین لوازم خانگی است. به محض روشن شدن ناگهان صدای موتور بلند می شود و خواب را از خواب بیدار می کند. اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، حتماً دیده‌اید که وقتی جاروبرقی روشن می‌شود چقدر می‌ترسند و تعجب می‌کنند! اکثر جاروبرقی هایی که امروزه تولید می شوند دارای بدنه و مخزن موتور عایق هستند و صدا را تا حد بسیار خوبی کاهش می دهند. بله قیمت این جاروبرقی ها کمی بالاتر از مدل بدون عایق است.

فیلتر: همه جاروبرقی ها دارای فیلتر هستند، اما برخی فقط یک فیلتر دارند و برخی دارای چندین فیلتر هستند. همه جاروبرقی های کیسه ای دارای فیلتر هپا یا هپا هستند و اگر جاروبرقی شما فقط یک فیلتر دارد، آن فیلتر هپا است. همچنین نانو فیلترها، سیکلون‌ها و طرح‌های دیگری وجود دارند که معمولاً در جاروبرقی‌های بدون کیسه استفاده می‌شوند. فیلترها باید هر چند وقت یکبار تعویض شوند، در غیر این صورت صدای تولید شده توسط پاک کننده را افزایش می دهند.

کیسه: جاروهای خدمات پس از فروش بوش به دو دسته کیف و مخزن (بدون کیسه) طبقه بندی می شوند. جاروبرقی های کیسه ای که ما استفاده می کنیم، بیشتر مجهز به کیسه پارچه ای یا پلی استری هستند که زباله های داخل آن را جمع می کند. هر دو یا سه بار استفاده باید کیسه ها را خالی کرد تا بر روند مکش جاروبرقی تاثیری نداشته باشد. در جاروبرقی های بدون کیسه، کثیفی در مخزن شفاف جاروبرقی جمع آوری و فشرده می شود. البته لازم نیست نگران عملکرد این سوییپر باشید زیرا کارایی و کارایی بالایی دارد.

قدرت: قدرت موتور و قدرت مکش جاروبرقی یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب جاروبرقی و قیمت آن است.

وزن: جاروبرقی یک دستگاه بسیار سنگین است. اما از آنجایی که اندازه های مختلفی دارد، باید جارویی بخرید که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید و در اطراف آن جابجا شوید.

لوازم جانبی: این روزها جاروبرقی ها دیگر محدود به نظافت فرش نیستند و سطوح مختلف خانه را می پوشانند. جاروبرقی مناسب دارای ابزار و تجهیزاتی مانند برس های کف، برس های اثاثه یا لوازم داخلی، ابزارهای شکاف و ابزارهای شکاف است. برخی از مدل های جاروبرقی دارای محفظه های داخلی برای نگهداری این لوازم جانبی هستند.

اندازه مناسب سیم جاروبرقی: اگر اندازه سیم جاروبرقی کوچک است، باید هنگام جارو کردن کار را متوقف کنید و دستگاه را به پریزهای مختلف برق بزنید. تمیز کردن آن در یک خانه بزرگ با مکان‌های سخت و دشوار می‌تواند بسیار دشوار باشد. طول مناسب طناب حدود 6-6 متر است و به کاربر این امکان را می دهد که بدون وقفه محل را جارو و تمیز کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.