1402 نكته كاربردي كنكور

۹,۶۷۲ بازديد



مشاوره تجربي براي كنكور يك امر تخصصي است. اگر مي خواهيد در رشته انتخابي خود در آزمون 1402 قبول شويد، اكيداً توصيه مي كنيم كه 20 نكته طلايي و نكته برنامه ريزي براي آزمون تجربي 1402 را با دقت مطالعه كنيد. ممكن است براي شما سوال پيش بيايد كه توصيه حرفه اي 20 نكته طلايي براي آزمايش چيست. . امتحان؟ در ادامه تصميم داريم اين 20 نكته طلايي را براي شما ارائه كنيم و هر كدام را جداگانه بررسي كنيم.

ابتدا بهتر است بفهميم كه تعريف آزمون ويژه و اول كشور برنامه ريزي و مشاوره و اطلاع رساني در مورد بودجه، روند آزمون، حذف آزمون و ... است. گاهي اوقات افراد تست هاي خود را سازماندهي مي كنند و ممكن است به دليل عدم تجربه اشتباه كنند. اگر دانش و تجربه كمي در برنامه ريزي داريد، بهتر است آزمون و خطا را شروع نكنيد زيرا اين روند بسيار پر ريسك است و اجازه دهيد متخصصان اين حوزه برنامه ريزي كنند.

از علل از دست دادن تمركز اجتناب كنيد

اگر قصد شركت در آزمون آزمايشي را داريد، ابتدا محل مطالعه مناسب را پيدا كنيد. در واقع بايد از هر چيزي كه باعث از دست دادن تمركز شما مي شود دوري كنيد. لازم به ذكر است كه اگر از نظر فيزيكي در مكان نامناسبي قرار گرفتيد، تمامي محرك ها و محرك هاي محيطي را حذف كنيد و سعي كنيد اين موانع را برطرف كنيد.

يكي از عواملي كه آزمون دهندگان در مشاوره آزمون آزمايشي به آن اشاره كردند، مربوط به بيماري رواني بود. راه حلي براي رهايي از اين مشكل وجود دارد. مهارتي كه مي تواند شما را از اين باتلاق نجات دهد اين است كه هر فكري كه به ذهنتان مي رسد را روي كاغذ يادداشت كنيد و در طول روز زمان مشخصي را براي فكر كردن به آن اختصاص دهيد.

 

منابع مختلف تهيه نكنيد

نكته مهمي كه بسياري از داوطلبان كنكور نمي دانند و اين موضوع آنها را نااميد مي كند اين است كه تمام مطالب درسي و بروشورهاي كنكور سراسري را براي تسلط بسيار زياد آماده كرده اند. غافل از اينكه اين مشكل آنها را مضطرب و نااميد مي كند. انجام اين كار چيزي جز سردرگمي و از دست دادن انرژي براي مطالعه ايجاد نمي كند.

پس بهتر است در كنكور به توصيه چند نفر تك رقمي مراجعه كنيد. توجه داشته باشيد كه اكثر افرادي كه در يك آزمون تجربي امتياز تك رقمي مي كنند، معتقدند كه منبع بايد به درستي تهيه شود و سپس با دقت و با توجه به تكنيك هاي تست دسترسي امتحان كنيد. بهترين استفاده از منابع است. همچنين اين واقعيت را در نظر بگيريد كه اكثر برندگان تك رقمي زمان زيادي را صرف بهبود مهارت هاي آزمون خود مي كنند.

با در نظر گرفتن اين نكته مهم زماني كه تصميم به شروع و برنامه ريزي كنكور تجربي مي گيريد، ابتدا ليست حذفيات كنكور سراسري را طبق ارقام اعلام شده دريافت كنيد و سپس روي بودجه مرحله كنكور تجربي تمركز كنيد.

 

از نقاط قوت خود استفاده كنيد و نقاط ضعف خود را بپوشانيد

اگر داوطلب كنكور هستيد و در چند سال اخير در هيچ صنعت مورد نظري قبول نشده ايد، خوب است مسيري را كه طي كرده ايد مرور كنيد و ببينيد در چه موقعيت هايي اشتباهاتي انجام داده ايد كه شما را منحصر به فرد كرده است. يك سال از همه همكلاسي هايش عقب است. trace شايد يكي از دلايل آن نبود مشاوره تخصصي براي آزمايش بود.

يكي از مشكلاتي كه بسياري از داوطلبان با آن مواجه هستند اين است كه در برخي از دروس ضعيف هستند و روي آن موضوعات تمركز مي كنند. به خاطر داشته باشيد كه فقط به نقاط ضعف خود فكر نكنيد و سعي كنيد نقاط قوت خود را حفظ كنيد و براي امسال از آنها استفاده كنيد.



تصحيح خطاها

وقتي به تنهايي برنامه ريزي مي كنيد، زماني كه نقاط قوت و ضعف خود را مشخص كرديد، بايد سنجيده عمل كنيد. به عنوان مثال، بهتر است زمان بيشتري را به دروسي كه به اندازه كافي خوب نيستيد اختصاص دهيد.



تكنيك هاي تست زني را ياد بگيريد

يكي از مهم ترين كارهايي كه در آزمون آزمايشي بايد انجام دهيد، يادگيري تكنيك هاي تست زني صحيح و هوشمند است. بايد تاكيد كرد كه وقتي صحبت از تكنيك هاي كنكور مي شود، منظورمان فقط كنكور نيست. در واقع يكي از رسالت هاي مشاوره عملي در كنكور آموزش فنون هر درسي با توجه به سطح دانش دانش آموز است.

اگر احساس مي كنيد درسي را از دست داده ايد. توصيه مي شود هنگام برنامه ريزي تست ها با تست هاي ساده شروع كنيد، زيرا تست هاي سخت انگيزه شما را كاهش مي دهد. و مي تواند كل راه شما را تغيير دهد. اگر به دنبال تسلط بر موضوع خاصي هستيد، بهتر است بيشتر روي تست هاي سخت تمركز كنيد.

 

زماني كه در پيشنهاد معاينه آزمايشي مناسب باشد

البته دروس كنكور تجربي را زيرگروه هاي مورد نظر تعيين مي كنند، اما يادتان باشد كه بايد به فكر تعادل باشيم نه فقط درصد دروس، تا مجبور نباشيم تمام وقت خود را صرف مطالعه زيست شناسي كنيم.

بايد زماني را كه صرف موضوعات مختلف مي كنيد تقسيم كنيد. به گونه اي كه اين سوال شما را در موضوعات ديگر پشت سر نگذارد. به ياد داشته باشيد كه مهارت ها و تخصص شما در هر موضوع ممكن است چندين بار متفاوت باشد.


سخنراني هاي عمومي را خوب بخوانيد

البته مشاوره تخصصي براي آزمون ها نيز مي داند كه دروس اختصاصي تاثير بسزايي در شانس و ميزان موفقيت شما در آزمون دارد، اما اگر دروس عمومي را ناديده بگيريد، حداقل 40 درصد موفقيت و قبولي شما تحت تاثير قرار مي گيرد. .

براي مطالعه دروس عمومي و تخصصي بهتر است اين دروس را روزي يكي دو ساعت مطالعه كنيد و به هر مبحثي در آنها تسلط داشته باشيد تا نتيجه خوبي بگيريد.

 

كيفيت را فداي كميت نكنيد

كيفيت تحقيق بايد حرف اول را براي شما بزند. لازم است كه بتوانيد مطالب مورد نظر را به خوبي بخوانيد، اما بايد بدانيد كه چگونه مطالبي را كه مي خوانيد خوب بخوانيد تا تسلط كافي بر اين موضوعات داشته باشيد. به همين دليل، كيفيت را فداي كميت نكنيد.



برنامه هفتگي داشته باشيد

برنامه ريزي امتحان به روش هاي مختلفي انجام مي شود و يكي از آنها را مي توان برنامه ريزي هفتگي دانست. برنامه ريزي هفتگي به ويژه براي كساني كه آزمون هاي آزمايشي انجام مي دهند ضروري خواهد بود.

 

با كمك مشاوره شغلي آزمايشي آزمون ورودي، اوراق آزمون ورودي را بررسي كنيد

هر متقاضي ممكن است اهداف متفاوتي براي شركت در كنكور و كمك گرفتن از بهترين مشاور كنكور در تهران داشته باشد. اگر هدف شما ورود به رشته پزشكي است، بهتر است سوابق داوطلبان پذيرفته شده در سال هاي گذشته را به دقت بررسي كنيد. مطمئن شويد كه كارنامه مورد نظر شما در صورتي كه با هدف و رشته شما و دانشگاه انتخابي شما مطابقت داشته باشد به شما كمك خواهد كرد. در ادامه بهتر است از نقش سهميه ها در اين مورد غافل نشويم. اگر نمي‌توانيد اين كار را به تنهايي انجام دهيد، توصيه مي‌كنيم از يك ممتحن حرفه‌اي مشاوره بگيريد.

 

عملكرد خود را بررسي كنيد

يكي از مهمترين چيزهايي كه به شما كمك مي كند نتايج مورد نظر خود را از آزمون هاي آزمايشي خود به دست آوريد، بررسي نتايج خود پس از امتحان است. بنابراين پيشنهاد مي كنيم به تراز و نرخ خود توجه كنيد.



تكنيك هاي مختلف براي برنامه ريزي و مشاوره تحقيقات تجربي

يكي از شكاياتي كه داوطلبان از برنامه هاي خود دارند اين است كه نمي توانند به موقع به آنچه از آنها انتظار مي رود، دست يابند. شما بايد برنامه ريزي خود را در مقطعي تغيير دهيد. برنامه هاي حجمي زماني هستند كه هم زمان و هم محتوا را متعادل مي كنيد. شايد بهتر باشد اين موضوع را با يك مثال توضيح دهيم. مثلا وقتي قصد داريد زيست شناسي بخونيد بهتره زمان مطالعه نيم ترم رو در نظر بگيريد.

 

از آهسته خواندن خودداري كنيد

بسياري از افراد بر اين باورند كه آهسته خواني مزاياي زيادي دارد و مي تواند تاثير زيادي در پذيرش متقاضي داشته باشد، اما خوب است بدانيد كه كند خواني مزايا و معايبي هم دارد. گاهي اوقات اين كند خواندن مي تواند نامزدها را پشت سر بگذارد. به عنوان مثال، ممكن است نتوانيد به برنامه اي كه داريد برسيد و با تعداد زيادي از درس ها مواجه شده ايد و آن را بياموزيد.

بنابراين يكي از نكات طلايي طرح آزمايشي 1402 استفاده از تكنيك هاي تندخواني به جاي كند خواني است. در اين صورت داوطلب در آينده با فشار حجم زياد مواد مواجه نخواهد شد.



سرعت خواندن را متعادل كنيد

اگر از ضعف آهسته خواني صحبت مي كنيم، به اين معنا نيست كه بايد سريع تمام موضوعات را مرور كنيد. برخي از دوره ها مستلزم صرف نيم ساعت براي خواندن يك صفحه هستند. بنابراين تندخواني در همه جا مناسب نيست.


بيشتر بخوانيد: https://pourdastmalchi.net/

استفاده از فناوری در آموزش نقش بسیار مهمی در بهبود روند یادگیری و آموزش دارد. بهترین آموزشگاه کنکور در کرج نیز با بهره‌گیری از ابزارهای فناوری، تجربه آموزشی بهبود یافته‌ای را برای داوطلبان فراهم می‌کند. از جمله این فناوری‌ها می‌توان به استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی هوشمند، پلتفرم‌های آموزش مجازی، و سیستم‌های هوش مصنوعی اشاره کرد.

 این امکانات به داوطلبان این آموزشگاه کمک می‌کنند تا به صورت تعاملی و انعطاف‌پذیرتر به مطالب مرتبط با کنکور دسترسی پیدا کنند. همچنین، استفاده از فناوری در آموزش، امکان ارتقاء تجربه داوطلبان از طریق ارائه آزمون‌های آنلاین، ارتباط مداوم با اساتید، و دسترسی به منابع آموزشی به روز را فراهم می‌سازد. این رویکرد نوین در بهترین آموزشگاه کنکور کرج، اطمینان ایجاد می‌کند که داوطلبان با استفاده از آخرین دستاوردهای فناوری، بهترین آمادگی را برای کنکور کسب خواهند کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.